رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

خانواده در سیاست‌گذاری تقنینی باید به صورت جامع منظور شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۰:۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۵۷۶
خانواده در سیاست‌گذاری تقنینی باید به صورت جامع منظور شود
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: سیاست‌گذاران تقنینی، دولت و دستگاه‌های فرهنگی باید به خانواده توجه داشته باشند، چرا که دست و پنجه نرم کردن خانواده با مشکلات جامعه را در وضع ناهنجار قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست عمومی با کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه چیز باید در مسیر بهبود نهاد خانواده و رفع مشکلات آن باشد و اگر خدای ناکرده، خانواده لطمه بخورد با هیچ دارویی نمی‌توان آن را معالجه کرد.

 وی با اشاره به اینکه خانواده ریشه و تامین کننده بقاء و دوام جامعه است ادامه داد: اگر کانون خانواده به دلیل مشکلات اقتصادی و تربیتی با چالش مواجه شود دیگر نباید انتظار ظهور یک جامعه متدین، احساسی، همراه با رفتارهای محبت آمیز و الهی را داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: اساس کینه‌ها، نفرت و عقده گشایی‌ها، دلسوزی، محبت، همیاری و احساس مسئولیت در نهاد خانواده شکل می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: خانواده احساس روحی، عاطفی و دلسوزی به حال مردم و دین را به جامعه پمپاژ می‌کند و همیشه معیاری برای سنجش جامعه و الگوهای آن است.

مبلغی با اشاره به اینکه اسلام از مفاهیم مناسباتی مربوط به خانواده برای امروز جامعه اسلامی وام گرفته است، به کلمه اخوت اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام واژه اخوت اسلامی که نماد مناسباتی حاکی از یک نسبت در خانواده است را به عنوان یک وضع الگویی برای اتحاد جامعه اسلامی مطرح می‌کند و این نشانه اصالت خانواده و مناسبات آن و تاثیرگذاری بر جامعه است.

وی تصریح کرد: اینکه در قانون‌گذاری و مسائل دیگر روی مباحث تحکیم خانواده، تسهیل ازدواج و رفع معضلات تاکید می‌شود به این دلیل است که خانواده ایده‌آل منشاء ظهور یک جامعه ایده‌آل است و هر کجا خانواده متزلزل شده جامعه نیز متزلزل می‌شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات خانواده دامن‌گیر جامعه می‌شود گفت: بسیاری از مشکلات مانند بی دینی، خشونت و معضلات جامعه به خاطر ناهنجاری در فضای مناسبات خانواده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز