استاندار قم:

حوزه ورزش صرفا عرصه قهرمانی نیست

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۰:۴۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۷۴۴۹
حوزه ورزش صرفا عرصه قهرمانی نیست
استاندارقم گفت: حوزه ورزش صرفا عرصه قهرمانی نیست، بلکه حوزه جوانمردی، حوزه اخلاق و حوزه معرفتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور میادین آسیایی و جهانی جامعه ورزش استان قم که عصر پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه در سالن اجتماعات حضرت جواد(ع) استانداری قم برگزار شد حضوریافت و اظهار کرد: حوزه ورزش صرفا عرصه قهرمانی نیست ، بلکه حوزه جوانمردی، حوزه اخلاق و حوزه معرفتی و قهرمانی دربعد اخلاق و در بعد رفتاراست.

وی ضمن تبریک به کسانی که سمت مربیگری دارند بیان داشت: مربیان ورزشی حق و حقوق اولی به گردن همه کسانی دارند که در صحنه ورزش تلاش می کنند چون راهنمایی می کنند،تربیت کردن اخلاقی را در عمل نشان می دهند و قطعا حق بزرگی بر ورزشکاران و قهرمانان دارند.

 استاندار قم ابرازکرد: درعرصه ورزش قهرمانی تحمل تمرینات و فشارهای بسیار سختی  که به جسم انسان می آید و قبول محرومیت های  که  خیلی از آنها تحمیلی نیز هست،  قطعا یک روحیه و اخلاق لطیف در پشت این جسم سخت وجود دارد که این به واسطه عنصر اساسی ساخت بشر است که خداوند انسان را در سختیها آفریده است.

صادقی افزود: ذات انسان به گونه ای است که می تواند به تکامل برسد اما لازمه اش تذهیب نفس و پرورش در سختی ها، محرومیت های اضافی دنیوی است که در تقویت بنیه اخلاقی و تربیت انسان تاثیر فراوانی دارد.

وی در ادامه روبه به ورزشکاران مدال آور حاضر در این مراسم کرد و تصریح کرد: شما ورزشکاران می توانید برای همسالان و حتی بزرگترها الگو باشید زیرا زمانیکه انسان جوانانی را که با وجود همه علقه های دنیوی و با این ظرفیت های اخلاقی تربیتی می بیند که برای رسیدن به یک افتخار ملی تلاش می کند پس می تواند سرمشق و الگو باشد.

نماینده عالی دولت در استان اذعان کرد: از لطف خداوند و از آنچه به عنوان ودیعه در وجود شما نهاده که در مسیر تعالی و اخلاق قرار بگیرید، شما ورزشکاران باید شاکر لطف خداوند باشید که در محیط پربرکت شهر کریمه اهل بیت(ع) که عطر آگین از معنویت است، در مسیر تعالی و اخلاق قرار گرفته اید.

صادقی بهره بردن از فضای معنوی شهر قم را برای جوانان توصیه کرده و خاطر نشان کرد: اراده و تلاش ورزشکاران ازآنچه که بوده اند  به آنچه که می خواستن رسیده اند ستودنی و بسیار ارزشمند است.

وی ابراز داشت: آنچه که در درون این ورزشکاران پرورش یافته نظیر ارزشهای اخلاقی که در رفتار، عمل و سلوک با دیگران بروز پیدا می کند ‌نعمت های بزرگی است که خداوند متعال به ورزشکاران عطا کرده است.

استاندارگفت:‌ بهره مندی از ظرفیت و علاقه مند ی  وتلاش شما ورزشکاران برای  رسیدن به یک نشان ظاهری که عامه مردم به عنوان قهرمان و افتخار آفرین از آن یاد می کنند بسیار افتخار بزرگی است اما آنچه انسان در این پدیده اجتماعی یاد می گیرد این همت و تلاش شماست.

صادقی در پایان از مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم و همچنین ورزشکاران افتخار آفرین جامعه وزرشی استان قم تشکر و قدردانی ویژه ای داشت و با اهداء لوح تقدیر از آنها تجلیل به عمل آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز