توجه به شاخصه های ازدواج حضرت علی(ع) وفاطمه زهرا(س)

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۳:۰۲:۱۵
کد خبر: ۳۱۸۹۴۷
توجه به شاخصه های ازدواج حضرت علی(ع) وفاطمه زهرا(س)
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: زندگی این دو نور آسمانی از همه جهات قابل تامل است که اگر نسل جوان و خانواده به خصوصیات رفتاری واخلاقی آنها توجه داشته باشند قطعا ایده آل مطلوب در زندگی بیشتر وسبب پایداری خانواده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معصومه ظهیری، با اشاره به گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) گفت: ازدواج این دو نور آسمانی حتی اگر در تارخ امروز هم ثبت نمی شد یک امر مقدس بود که در تاریخ تحقق پیدا کرده است و به عنوان بهترین الگوی ازدواج برای تشکیل خانواده به بشریت معرفی شده است.

وی افزود: این ازدواج یک ازدواج مبارک برای امت مسلمان است چرا که خداوند این ازدواج را با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) خواستگاران زیادی داشتند مقرر کرد تا الگویی برای زنان و مردان باشد.

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: شیوه زندگی این دو نورآسمانی سراسر از مهر و عطوفت بوده به گونه ای که امام علی (ع) می فرمودند نگاه بر چهره زهرای مرضیه (س) غمهای مرا می زدود او هرگز مرا خشمگین نکرد و موجب ناراحتی من نشد و به خدا قسم! هرگز کارى نکردم که فاطمه خشمگین شود و او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد.

ظهیری تصریح کرد: ازدواج حضرت علی (ع)  و فاطمه الزهرا(ع) ازدواجی است که باید از آن الگو گرفت چرا که دید آنها دید الهی بوده نه مادی که اگر این دید برای جوانان تبیین شود قطعا ازدواج های پایدارتری در جامعه خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی جامعه الزهراء (س)یاد آورشد: حضرت زهرا(س) در نقش دختر، همسر و مادر با داشتن صبر، صداقت واستقامت بهترین الگو برای رسیدن به کمال و حیات دنیوی و معنوی می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: ثمره این ازدواج ثبت یک خانواده است که هر کدام از فرزندانش الگویی برای تاریخ بشریت هستند وانسان می تواند با شناخت این سرمایه های زندگی و پیروی از سبک رفتاری و اخلاقی آنها به حقیقت یک زندگی سالم پی ببرند.

مسئول اموربانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد: مهمترین گزینه در ثبت این ازدواج خدا را در نظر گرفتن بوده که اگر همین مسئله مورد توجه قرار گیرد و ازدواج برای رضای خدا باشد خیلی ازمعیارهای انسان تغییر می کند.

ظهیری ابراز داشت: حسن خلق، تقید به ارزشها، بنده صالح خدا بودن و ... بهترین معیار برای یک ازدواج موفق است که اگر زنان و مردان جامعه این گزینه ها را در نظر داشته باشند می توانند پایداری زندگی خود را تضمین کنند.

عضو هئیت علمی جامعه الزهراء(س) گفت: تکلیف مداری یکی دیگر از معیارهای ازدواج موفق است که پیامبر در این باب می فرمایند ، زهرا جان کارهای خانه به عهده شما و کارهای بیرون بر عهده علی (ع) است، اما حضرت می دیدند که امام علی(ع) در کارهای خانه به حضرت زهرا(س) کمک می کنند که می فرمودند این همراهی مرد در منزل بسیار ثواب دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نیز با صبوری و تحمل تکالیف در نبود امام علی(ع) ایشان را همراهی می کردند افزود: جهیزیه  حضرت زهرا (س) در همان دوران بسیار حداقل و ساده بود و تنها برای رفع ضروریات و حاجت بود و حتی رفاهیات را هم نداشت چه برسد به اینکه دارای تجملات باشد و این نشان از ساده زیستی حضرت زهرا (س) بود.

مسئول اموربانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: اخلاق مداری یکی دیگر از صفات شایسته حضرت زهرا(س) است با توجه به اینکه درهمه زندگی ها مشکلات وجود دارد  زندگی حضرت زهرا(س) نیز مشکلات زیادی از جمله ماجرای فدک ، حضورامام علی (ع) درمیدان های نبرد و.... وجود داشت که ایشان با حسن خلق در زندگی و تربیت مداری مشکلات را سپری می کردند.

ظهیری ادامه داد: اگرجوانان، زنان و مردان تکلیف مداری، ساده زیستی، حسن خلق، صبر و تحمل و...را رعایت کنند و الگو بگیرند زندگی پایدار و سالم تری خواهند داشت.

وی گفت: ازدواج و زندگی این دو نور آسمانی امام علی (ع) و فاطمه زهرا(س) از هر جهاتی ارزشمند و قابل تامل است که اگر نسل جوان و خانواده به خصوصیات و ویژگی رفتاری و اخلاقی این دو بزرگوار دقت و توجه داشته باشند قطعا ایده آل مطلوب در زندگی بیشتر شده و آسیبهایی از جمله طلاق و جدایی سبب تزلزل خانواده نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز