استاندار قم:

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی و وحدت ملی با نسل جوان است

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۰۸:۵۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۲۱۷
هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی و وحدت ملی با نسل جوان است
استاندار قم گفت: امری که بسیار مهم و ارزشمند است و هدف ما در برگزاری هفته دفاع مقدس برای نسل جوان امروز عنوان می شود این است که بتوانیم یک همگرایی ملی با همه تفاوتهای موجود ایجاد کنیم که این امر تنها در عمل و کارکرد ماحاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه هم اندیشی با ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت این هفته گفت:  استان قم از ابتدا مبدا انقلاب داشته و توانسته است فرهنگ اسلام را احیا کند و گسترش دهد .

وی افزود: استان قم فعالیت مبارزاتی خود را از سال 40  آغاز  نمود که این فعالیت و مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته است.

صادقی ادامه داد: در وضعیت کنونی نیزاستان قم مورد نظر علما، مراجع و بزرگان این نهضت است که نشان از ویژگی مهنم شهر قم د رپیروزی انقلاب اسلامی دارد.

استاندار قم تصریح کرد: چیزی که همیشه سبب می شود استان قم دارای چنین ویژگیهایی باشد زیر بنای های فکری، اعتقادی، فرهنگی  و انقلابی  مردم  اوست  که همواره زنده مانده است .

وی اظهار داشت:  استان قم همواره پایگاه فکری یک فرهنگ درست  و اسلامی بوده  و همین امر رسالت ما را سنگین تر می کند  چرا که همه این امور در گذر تاریخ روی داده و باید ادامه داشته باشد.

صادقی یاد آور شد: جایگاه قم انقدر خاص  و ویژه است که حتی ستاد پشتیبانی آن با دیگر مناطق فرق می کند و تعداد شهدای آن در 8 سال دفاع مقدس مقام دوم را در کشور به خود اختصاص داده است البته این ویژگی های خاص نباید ما را دچار خود بینی و تکبر کند.

استاندار قم خاطر نشان ساخت: امری که بسیار مهم و ارزشمند است و هدف ما در برگزاری هفته دفاع مقدس برای نسل جوان امروز عنوان می شود  این است  که بتوانیم یک همگرایی ملی با همه تفاوتهای موجود ایجاد کنیم که این امر تنها در عمل و کارکرد ماست که با روش های رفتاری و عملی ما حاصل می شود.

وی عنوان کرد: امسال هفته دفاع مقدس متقارن با دهه ولایت شده است که امیدواریم بتوانیم این حرکت خوب معنوی را در جهت وحدت ملی و همدلی هدایت کنیم و نسل آینده کشور که می خواهد با تلاش و امادگی  در سازندگی کشور نقش داشته باشند یاد بگیرند که چگونه عمل کنند.

صادقی ابراز داشت: ما باید امانتداران خوبی در جهت انتقال تجربیات تاریخ  و فرهنگ این ارزشها داشته باشیم  تا مبادا بر اساس تمایلات و علاقه مندیهای شخصی حضور کسانی که در عرصه های مختلف دفاع مقدس بوده است نادیده گرفته شود .

استاندارقم افزود: این انقلاب متعلق به همه تاریخ گذشته و پر بار انقلاب است  که با ایثار  و از خود گذشتگی  به دست آمده  و حاصل آن بخشی از همین استان قم  است که می خواهد  این امانت و ارزشها را به نسل اینده منتقل کند و آنها را در فضای واقعی  آنچه رخ  داده قرار دهند.

وی گفت: همه دستگاه ها، نهادها و مردم باید به اندازه توان، اعتقاد و مسئولیتی که بر عهده دارند در بزرگداشت این هفته که متعلق به همه ملت است مشارکت همه جانبه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز