آیت‌الله نوری همدانی:

حوادث اخیر مکه نشان داد که خادم الحرمین ضعف مدیریتی دارد

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۴:۳۶:۰۹
کد خبر: ۳۱۹۵۱۹
حوادث اخیر مکه نشان داد که خادم الحرمین ضعف مدیریتی دارد
یکی از مراجع تقلید با اشاره به حوادث رخ داده در مکه گفت: طبق آیات قرآن کریم حکومت اسلامی باید قدرت بسیاری داشته تا بتواند در جریان جهان تاثیر بگذارد اما حوادث اخیر مکه رخ داد که خادم الحرمین ضعف مدیریتی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌المصطفی‌العالمیه گفت: باید درک دقیقی از فقه و فقاهت دینی داشته باشیم و در گسترش و معرفی آن به دیگران بکوشیم.

وی بیان داشت: باید از مباحث دینی درک عمیقی داشته باشیم و در راستای ترویج اسلام ناب محمدی بکوشیم و اجازه ندهیم دشمن در این مسیر سو استفاده کند.

این مرجع تقلید گفت: هر فرد مسلمانی باید از معارف و اعتقادات عبادی و اخلاقی و همچنین اقتصادی و فرهنگی و سیاسی آگاهی داشته باشد و دیگران را نیز آگاه کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت حمایت کشورهای اسلامی از یکدیگر گفت: اگر دو کشور مسلمان با یکدیگر جنگ کردند دیگر کشورهای مسلمان باید از کشور مظلوم‌تر حمایت کنند.

وی بیان داشت: البته هر چند ایجاد حکومت واحد مسلمان از این تضادها جلوگیری می‌کند اما باید به آن نکته مهم و اساسی توجه شود و اجازه بروز مشکلات را نداد.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت جریان کفر گفت: در هیچ دوره ای مثل دوره کنونی، جریان کفر با توان و قدرت در برابر و مقابله با اسلام بر نخواسته بود و طلاب ما باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته و نسبت به این موضوع آشنایی داشته باشند.

این مرجع تقلید گفت: باید از نقشه های دشمن آگاهی داشته باشیم و راه مقابل با آن را نیز بدانیم و اجازه ندهیم که دشمن در این زمینه و تضعیف مسلمانان گام بردارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث رخ داده در مکه گفت: طبق آیات قرآن کریم حکومت اسلامی باید قدرت بسیاری داشته تا بتواند در جریان جهان تاثیر بگذارد اما حوادث اخیر مکه رخ داد که خادم الحرمین ضعف مدیریتی دارند.

وی در ادامه به مسائل داخلی از جمله برجام اشاره کرد و گفت: این موضوع برجام مسائل مختلفی را مشخص کرد و طلاب باید در این عرصه آگاهی داشته باشند تا بتوانند در برابر شبهات پاسخگو باشند.

این مرجع تقلید گفت: برخی به دنبال تحریف دین اسلام هستند که در این زمینه باید طلاب پاسخگو بوده و اجازه ندهند دشمن شبهات را گسترش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز