معاون اجرایی سپاه استان قم خبر داد

بازسازی واقعه غدیر به مدت ۲ شب در قم/نمایشگاه یادیاران برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۰:۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۲۲۶
بازسازی واقعه غدیر به مدت ۲ شب در قم/نمایشگاه یادیاران برگزار می شود
معاون اجرایی سپاه استان قم گفت: با توجه به اینکه عید غدیر با روز جمعه متقارن شده است بازسازی واقعه غدیر به مدت دو شب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد بیطرفان اظهار کرد: نمایشگاه دفاع مقدس طی سال‌های اخیر در پنج نقطه استان قم برگزار و طی این سال‌ها با فاصله‌گرفتن از نقطه مرکزی شهر با حضور کم‌تر مخاطبین مواجه شده است.

وی با بیان اینکه غرفه‌های نمایشگاه یاد یاران سال 94 نسبت به سال گذشته دو برابر شده است ابراز کرد: سال گذشته 45 غرفه اما امسال 80 غرفه در این نمایشگاه دائر می‌شود که بخشی از این غرفه‌ها به تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در جوار حرم حضرت معصومه (س) انفجارات بسیاری در بازسازی عملیات‌های رزمی انجام می‌شد اما ابلاغ‌ها و دستورات، این برنامه‌ها را محدود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه یاد یاران سال گذشته هر شب 10 الی 15 هزار نفر حضور یافته‌اند تصریح کرد: در نمایشگاه سال جاری هر شب سخنرانان کشوری حضور پیدا می‌کنند و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی این نمایشگاه ارتش، ناجا، پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و هیئت رزمندگان اسلام مشارکت خواهند داشت.

بیطرفان با اشاره به اینکه بازسازی عملیات نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس سال 94 بر مبنای نقش مهندسی رزمی در دفاع مقدس خواهد بود مطرح کرد: امسال به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس و دهه ولایت رویکرد غرفه‌های نمایشگاه یاد یاران با نگاه به ابعاد عید بزرگ غدیر است.

وی از وضعیت یادمان 14 شهید گمنام در کوه خضر نبی یاد کرد و افزود: مسئولیت اصلی ساخت این یادمان بر عهده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم است.

بیطرفان یادآور شد: طبق وعده‌های استانداری، پروژه حسینی40/8ه شهدای گمنام در کوه حضر نبی باید با حمایت‌های لازم تاکنون اجرا می‌شد اما با نبود این حمایت‌ها این طرح ناتمام مانده است؛ هر چند اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، استانداری و اداره‌ کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در این طرح اجرا و سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) فعالیت‌های پشیبانی را انجام دهد اما اکنون این سپاه استانی مجری کار شده است.

معاون اجرای سپاه استان قم از اجرای پیاده‌روی خانوادگی در مسیرهای 10 گانه یاد کرد و گفت: محل تجمع این پیاده‌روی ساعت 9 صبح در میدان آستانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تقارن هفته دفاع مقدس و دهه ولایت، برنامه‌های متعددی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان اجرا می‌شود عنوان کرد: با توجه به اینکه عید غدیر امسال با روز جمعه تقارن یافته است بازسازی واقعه غدیر به مدت دو شب برگزار می‌شود.

بیطرفان با تاکید بر اینکه مسئولیت اجرایی بازسازی واقعه غدیر بر عهده سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم است اضافه کرد: نزدیک به 30 نفر از هنرمندان سپاه استان قم و هزار هنرمند دیگر در اجرای این نمایش مشارکت خواهند داشت.

نظر شما