مسئول دارالقرآن امام علی(ع):

نهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۴:۴۱:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۸۳۹
نهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) برگزار می‌شود
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) گفت:‌ نهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات قرآنی در 6 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء ، حفظ 5 جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن و در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مسابقات از دوازدهم تا پانزدهم آبان ماه 94 ویژه خواهران و از هفتم تا نهم بهمن‌ماه 94 ویژه برادران در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) افزود: داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، ابتدا به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی (WWW.dqat.ir) مراجعه کرده و فرم‌‌های ثبت‌نام را تکمیل کنند، این ثبت نام از یکم مهر ماه آغاز خواهد شد و تا پانزدهم مهر ادامه دارد، داوطلبان اعم از خواهر و برادر باید در همین مدت اعلام شده ثبت نام کنند. ضمنا تاکید شده است داوطلبان در زمان تعیین شده ثبت نام کنند و بدیهی است که پس از پایان مهلت ثبت نام، به هیچ عنوان زمان ثبت نام تمدید نشده و داوطلبان نمی‌توانند ثبت نام مجدد داشته باشند.

نجفی قدسی تصریح کرد: حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از 100 امتیاز بیاورند، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین حافظان 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب 90 امتیاز از 100 امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ 300 هزار تومان، 200 هزار تومان و 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 85 امتیاز از 100 امتیاز به ترتیب مبالغ 300 هزار تومان و 200 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات اظهار کرد: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ 2.5 میلیون تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم 1.5 میلیون تومان و نفرات سوم 1.2 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در رشته حفظ 10 جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ 750 هزار تومان، 500 هزار و 400 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز رشته قرائت قرآن کریم نیز اظهار کرد: نفرات اول تا سوم رشته قرائت قرآن به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون تومان و 750 هزار تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون تومان، 750 هزار تومان و 500 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نجفی قدسی اضافه کرد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات خواهران می‌توانند در تمام رشته‌های مسابقه، همانند آقایان شرکت کنند، البته مسابقات آنان به‌صورت مجزا و در مکانی محفوظ با حضور فقط خواهران و با داوری خانم‌ها برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته نمی‌توانند شرکت کنند، ضمنا حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن (تحقیق) داوطلب شوند ولی قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب کنند.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در پایان گفت: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل به‌عمل خواهد آمد و ولی در خصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستانها و یا اسکان آنها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.

نظر شما