آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد

لزوم برگزاری کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۲:۴۲:۵۳
کد خبر: ۳۲۲۱۷۷
لزوم برگزاری کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر برگزاری کلاس‌های اخلاق در مدارس علمیه گفت: طلاب امروز الگوی جامعه هستند، از همین رو باید دارای اخلاق و منش نیکو باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با مدیرکل امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه فعالیت این دفتر بسیار مناسب است، اظهار کرد: روحانیت در جامعه دارای جایگاه بالایی است، از همین رو باید طلاب و روحانیون دارای اخلاق نیکو باشند.

وی افزود: روحانیت به عنوان رهبر جامعه شناخته می‌شود و مردم خود را مطیع روحانیون می‌دانند، از همین رو لازم است که طلاب و روحانیون دارای اخلاق نیکو و پسندیده باشند تا مردم بتوانند از آنها الگوبرداری کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه روحانیون ادامه‌دهنده مسیر پیامبران هستند، گفت: طلاب و روحانیون مورد توجه جامعه هستند و فعالیت و منش آنها زیر ذره‌بین مردم است، از همین رو باید روحانیون در برابر برخی از رفتارها صبور باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: طلاب باید احترام لباس روحانیت را حفظ کنند، زیرا که هر لباسی برای خود دارای یک شان و منزلت است.

وی با اشاره به اینکه باید یک استاد اخلاق در هر مدرسه علمیه‌ حضور داشته باشد، گفت: در هفته باید یک جلسه اخلاق و تذهیب برای روحانیون و طلاب برگزار شود و از سوی دیگر اساتید این رشته خود مظهر اخلاق باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب امروز نیازمند یادگیری علوم دینی و علوم اخلاقی هستند، از همین رو تنها به آموزش علوم دینی اکتفا نکنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره اینکه طغیان نفس یکی از علل افسردگی است، گفت: امروز باید با برگزاری کلاس‌های اخلاق سعی کنیم روش‌های دینی برای درمان افسردگی را به طلاب معرفی کنیم تا آنها نیز این آموزش‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز