شهردار قم:

بررسی جامع بر صنایع دستی و توریسم زیارتی قم صورت می گیرد

۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۱۰:۴۱:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۳۷۳
بررسی جامع بر صنایع دستی و توریسم زیارتی قم صورت می گیرد
شهردار قم گفت: بررسی ممیزی جامع روی صنایع دستی و توریسم زیارتی قم صورت می گیرد تا با اجرای کارهای زیربنایی در این عرصه برنامه ریزی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: قم به گفته امام راحل مرکز معارف اسلامی است که باید با توجه به جایگاه این شهر مقدس در خصوص بحث های مختلف توریسم زیارتی و صنایع دستی برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

وی افزود: باید از ظرفیت حوزه های علمیه با برگزاری دوره های مختلف در خصوص توریسم زیارتی استفاده کرد و از قم مبانی آن را به سایر کشورها صادر کرد.

شهردار قم، با بیان اینکه ما در کارهای سخت افزاری مشکلی نداریم گفت: آماده همکاری برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی هستیم ، مهمترین موضوع آن بقای صنایع دستی و هنرمندان این عرصه است که این امر نیازمند فرهنگسازی مردم در استفاده از کالاهای داخلی است.

سقائیان نژاد، با بیان اینکه باید فرهنگ مردم را به استفاده از صنایع دستی داخلی سوق دهیم گفت: باید نوع نگاه مردم را به کالاهای داخلی اصلاح کنیم تا با خرید آن کالاها از هنرمندان حمایت کنیم.

وی افزود: حمایت معنوی و مادی باید از هنرمندان صورت گیرد به گونه ای که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار داده شود تا به تقویت صنایع دستی بیانجامد.

وی ادامه داد: همچنین شرایطی برای اتحادیه های صنایع دستی فراهم کنیم تا برای اقتصاد استان و کشور سود آوری را رقم بزند.

سقائیان نژاد آمادگی شهرداری را برای همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اعلام کرد و گفت: در همه زمینه ها از جمله راه اندازی شرکت و بازارچه های صنایع دستی و حمایت از سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری همکاری و تعامل خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز