آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

مراسم عید غدیر باشکوه برگزار شود/آمریکا موجب منفور شدن عربستان شد

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۲:۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۶۷۸
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: آمریکایی ها کاری کردند که عربستان در جهان اسلام منفور شود که این موضوع در همه کشورهای اسلامی جریان داشته و نفرت از عربستان دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با توجه به در پیش بودن عید غدیرخم گفت: باید این مراسم عید با قدرت و قوت برگزار شده و نباید سستی در اجرای آن داشته باشیم.

وی بیان داشت: خواست دشمن بر این است که مراسم عید غدیر با سستی برگزار شده تا اثر آن کمتر باشد اما باید ما با تمام توان و قدرت در برگزاری این جشن بکوشیم.

این مرجع تقلید بیان داشت: دشمنان همواره در راستای تبلیغات بر علیه ما هستند و نباید به تبلیغات منفی آنها توجه داشته باشیم و با قدرت باید کارهای خود را ادامه دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به موضوع یمن اشاره کرد و گفت: در خبرها شنیدیم که مجلس عروسی در یمن بمباران شده است که منجر به کشته شدن زنان و کودکان شده است.

وی ادامه داد: کجای اسلام اجازه می دهد که مسلمانی خانه مسلمانی دیگر را ویران کند و مراسم جشن را به عزا تبدیل کند.

این مرجع تقلید گفت: در این زمینه دبیرکل سازمان ملل نیز فریاد برآورد و این کار را محکوم کرد و نباید این مسائل و کشتار مردم وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: آمریکا با فریب عربستان سه کلاه سر سعودی ها گذاشت، در ابتدا گفتند که حمله کنید و آنها عقب نشینی می کنند حتی اسم آن را نیز طوفان قاطع گذاشتند اما 6 ماه از حمله گذشت و هیچ خبری نشده است.

وی با اشاره به مشکلات مالی عربستان گفت: هواپیماهای بمب افکن سعودی اجاره ای است و به اندازه ای خرج کرده اند که خزانه سعودی ها خالی شده و هر روز در جنگ مجبور به هزینه های گزافی هستند.

این مرجع تقلید افزود: آمریکایی ها کاری کردند که عربستان در جهان اسلام منفور شود که این موضوع در همه کشورهای اسلامی جریان داشته و نفرت از عربستان دارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اسلام را دشمن خود می دانند گفت: آمریکا با نزدیک شدن به عربستان در ویرانی این کشور تلاش کرد و در ضعیف شدن یک کشور اسلامی گام برداشت.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه یک کشور اسلامی ضعیف و منفور شود توطئه آمریکایی است و باید عربستان بیدار شده و جلوی ضرر را بگیرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نباید اسیر توطئه های دشمن و نقشه های آنها شویم و همواره باید بکوشیم با هوشیاری در برابر دشمنان ایستادگی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز