مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

سومین همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۲:۵۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۶۰۵۵
سومین همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سومین همایش ملی حدیث رضوی از سلسله همایش های جشنواره ملی امام رضا(ع)، 15 مهرماه در موسسه دارالحدیث قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری جهان اسلام است که تاکنون 13 دوره از این جشنواره برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تولید آثار ارزشمند، برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست های علمی، فرهنگی و هنری در سطح کشور و هفت کشور جهان از جمله دستاوردهای جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می باشد.

وی با بیان اینکه همایش ملی حدیث رضوی یکی از سلسله همایش های جشنواره ملی امام رضا(ع) است، بیان کرد: دبیرخانه این همایش در استان قم متمرکز است که این همایش به همت موسسه دارالحدیث و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب می یابد.

دانشی با اشاره به برگزاری این همایش بعد از اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، علت این امر را برگزاری آن در سال تحصیلی با هدف ایجاد فرصت جهت شرکت و بهره وری محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این رویداد علمی و فرهنگی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این همایش با سخنرانی آیت الله محمد محمدی ری شهری رییس موسسه دارالحدیث و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و فرهیختگان عرصه علمی و فرهنگی در این موسسه برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بتواند در مسیر انتشار معارف رضوی و گسترش ارزش های متعالی موجود در فرهنگ پرافتخار تشیع به ویژه میراث ارجمند احادیث رضوی نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان فاجعه منا، علو درجات درگذشتگان این فاجعه و صبر و اجر را برای داغدیدگان از خداوند مسالت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز