آیت‌الله مکارم‌شیرازی مطرح کرد

نیاز مناطق محروم به ارائه علوم دینی/ فرهنگ عاشورایی مشکلات جامعه را حل می‌کند

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۸۸۶۴
یکی از مراجع تقلید گفت: امروز مناطق محروم کشور بیش از سایر مناطق به فراگیری علوم دینی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در دیدار با جمعی از روحانیون مبلغ مناطق محروم کشور، با اشاره به اینکه پس از خداوند، پیامبر اکرم (ص) به عنوان بخشنده‌ترین افراد محسوب می‌شود، اظهار کرد: قرآن‌ کریم که معجزه پیامبر اکرم (ص) است، دارای یک برنامه کامل و جامع برای زندگی انسان‌ها است.

وی افزود: پس از پیامبراکرم(ص) سخاوتمند‌ترین انسان‌ها کسی است که علمی را فرا بگیرد و آن را به دیگران بیاموزد.

این مرجع تقلید با اشاره به اعزام طلاب به مناطق محروم برای تبلیغ دین، گفت: امروز مناطق محروم کشور بیش از سایر مناطق نیاز به فراگیری علوم دینی دارند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: عاشورا یک سرمایه مهم است که ظرفیت‌های بسیاری را برای تبلیغ دین اسلام در اختیار طلاب قرار داده است، به وسیله فرهنگ عاشورایی می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در مجالس عزاداری ماه محرم، گفت: در این مراسم طلاب باید به بیان احکام اسلام و وقایع دین بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مراسم روز اربعین 20 میلیون نفر در کربلای معلی حضور داشتند و هیچ حادثه‌ای رخ نداد، در حالی که در مراسم حج امسال با وجود حضور 2 میلیون نفر از حجاج حادثه بیت‌الله الحرام و منا رخ داد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه نباید سرمایه‌های مهم را از دست داد، گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که دشمنان در حال تبلیغ علیه دین اسلام بیش از هر زمان دیگری هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر چندین هزار شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای در حال تبلیغ بر علیه اسلام هستند که این امر سبب شده تا مشکلات اجتماعی بیش از سایر مواقع باشد.

این مرجع  تقلید با اشاره به اینکه  امروز دشمنان در تبلیغ بر ضد شیعیان و اهل سنت هستند، گفت: دشمنان با شیعیان و اهل سنت مشکل دارند و در تلاش هستند تا اسلام را به صورت کامل از بین ببرند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمنان در حال تبلیغ ضد دین اسلام هستند باید در راستای تبلیغ دین اسلام تبلیغات مثبت و فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق کشور باید بر حفظ وحدت میان مسلمانان تاکید شود، گفت: باید مسائل مربوط به سیره اهل بیت(ع) در مراسم عزاداری امام حسین (ع) برای مردم تشریح شود.

نظر شما