برنامه‌های دهه اول محرم مسجد مقدس جمکران اعلام شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۹:۲۶
کد خبر: ۳۲۸۸۶۷
برنامه‌های دهه اول محرم مسجد مقدس جمکران اعلام شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران برنامه‌های این مسجد در دهه اول محرم امسال را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده در تشریح برنامه‌های دهه اول ماه محرم در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری در مصیبت شهادت امام حسین (ع) از روز سه‌شنبه با ویژه‌برنامه سیاه‌پوشان آغاز و این مسجد شریف با حضور خادمان و مهدی یاوران عزاخانه سالار شهیدان خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از برنامه سیاه‌پوشی مراسم دعای توسل این هفته با سخنرانی حجت‌الاسلام ظهیری و قرائت دعا و مراسم سینه‌زنی با حضور حاج سید مهدی میرداماد و حاج مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: پنج‌شنبه این هفته نیز که مصادف با شب اول محرم است، مرثیه‌خوانی با مداحی حاج مجید دلشاد پس از نماز ظهر و عصر اجرا می‌شود؛ پس از آن مراسم سخنرانی در ساعت 19:45 با حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی و قرائت دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام محمدی در ساعت 20:20 برگزار می‌شود.

هاشمی‌زاده افزود: روز جمعه 24 مهرماه مراسم دعای ندبه با سخنرانی و قرائت دعای توسط حجت‌الاسلام شهیدی برگزار می‌شود و در ادامه نیز مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از روز سه‌شنبه هفته جاری مراسم عزاداری حسینی به مدت 11 شب در شبستان امام علی (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی و مداحی حاج مهدی سلحشور و کربلایی محمدجواد احمدی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه هفته جاری به مدت 10 روز هر صبح زیارت عاشورا در این مسجد شریف قرائت می‌شود، اظهار کرد: مراسم مقتل‌خوانی ظهر عاشورا با حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی، بعد از نماز ظهر در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وسایل ایاب و ذهاب زائران به ویژه مسیر برگشت، به نقاط مختلف شهر قم برای استفاده زائران و عزاداران تدارک دیده شده است.

نظر شما