مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۲:۳۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۹۲۹۰
سوگواره «بصیرت عاشورایی» در قم برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح استان قم گفت: همایش‌های «لبیک یا حسین»، «احلی من العسل»، «رهروان زینبی(س)» و مراسم شیرخوارگان حسینی از ‏جمله برنامه‌های این سوگواره است.‏

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم در نشست مطبوعاتی سوگواره بصیرت عاشورایی که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، ضمن اظهار تاسف از حادثه غم بار منا و عروج ملکوتی صدها نفر از حجاج ایرانی، شهادت سردار همدانی جان باخته مظلوم در مبارزه با سرسپردگان استکبار در سوریه را نیز تسلیت گفت.

وی فرارسیدن محرم الحرام را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: کاروان سید الشهدا(ع) برای انجام یک رسالت خطیر، خلق یک حماسه ماندگار و تدریس درس‌های آزادگی و جانبازی در راه خدا عازم کربلا شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم واقعه عاشورا را حادثه بی‌نظیر عالم اسلام عنوان کرد و افزود: در این واقعه فرزند رسول خدا(ص) و 72 نفر از یاران گرانقدر آن حضرت به دست انسان‌های جاهل، فاسد و به ظاهر مسلمان به شهادت رسیدند.

حسینی‌مقدم از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت ماه محرم توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم در سطح استان خبر داد و بیان کرد: بیش از 50 روحانی و مبلغ برای تبیین اهداف انسان‌ساز قیام عاشورا در مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.

وی برگزاری مراسم تجمع عزاداران سیدالشهدا(ع) همزمان با سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و عنوان کرد: در شب دوم محرم نیز این مراسم با عنوان «لبیک یا حسین» در جوار امامزاده علی ابن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در قم اشاره کرد و افزود: این مراسم در نخستین جمعه ماه محرم همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو برنامه «احلی من العسل» و همایش «نوجوانان حسینی» از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است، اضافه کرد: این برنامه‌ها نیز در حرم مطهر امامزاده سیدمعصوم(ع) و امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار می‌شود.

حسینی‌مقدم با تاکید بر اینکه نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران به صورت جماعت در حرم امامزادگان قم اقامه خواهد شد، تصریح کرد: در کنار مجالس عمومی اقامه عزای امام حسین(ع) در حرم امامزادگان، ویژه برنامه خیمه‌های معرفت نیز با غرفه‌های متنوع در پنج امامزاده به عزاداران خدمات فرهنگی خود را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای فعالیت‌های ویژه قرآنی در برخی بقاع متبرکه در شب عاشورا خبر داد و بیان کرد: در روز دوازدهم ماه محرم همایشی ویژه بانوان با عنوان «رهروان زینبی(س)» در حرم مطهر موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای نیات واقفان خیراندیش مراسم عزاداری با اطعام عزاداران همراه خواهد بود، تاکید کرد: هزینه‌هایی که بابت برگزاری مجالس مختلف عزای سیدالشهدا(ع) در سطح استان قم و امامزادگان برگزار می‌شود، از محل نذورات زائران و از محل موقوفات مربوط به عزاداری، تعزیه و روضه‌خوانی امام حسین(ع) تامین می‌شود.

حسینی‌مقدم اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود برای مجموع این برنامه‌ها از محل موقوفات امامزادگان نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد: اجرای این برنامه‌ها زمینه ترویج هرچه بیشتر ارزش‌های والای اسلامی به ویژه درس‌های حیات‌بخش سیدالشهدا(ع) به جامعه اسلامی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز