مراسم بزرگداشت آیت الله مویدی از جانباختگان فاجعه منا در قم برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۰:۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۲۹۹۴۶
مراسم بزرگداشت آیت الله مویدی از جانباختگان فاجعه منا در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله محمدرضا مویدی قمی از جانباختگان فاجعه منا و عضو فقید مجمع عالی تفسیر حوزه های علمیه با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این مراسم باشکوه که حضرات آیات حسین نوری همدانی و شبیری زنجانی و آیات خرازی و هادوی تهرانی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین ملکا رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، فرماندار ،نماینده مردم قم در مجلس و جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور یافته بودند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

یکی از اساتید و خطبای حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه بی مسوولیتی رژیم آل سعود در فاجعه منا غیرقابل باور است، اظهار داشت: حکومت عربستان سعودی در این فاجعه غمبار بسیار بی تفاوت و بی تدبیر عمل کرد و قطعا باید پاسخگوی این رفتار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: جانباختگان فاجعه منا حقیقتا بسیار مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم و به سمت خداوند متعال هجرت کردند و در نزد پروردگار جایگاه خوبی خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله مویدی قمی، ایشان را از مفسران اندیشمند قرآن و نهج البلاغه و از اساتید مبرز حوزه های علمیه دانست و گفت: این عالم ربانی از مجاهدان دوران انقلاب اسلامی و از یاوران همیشگی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

پیکر مطهر آیت الله محمد رضا مویدی قمی عصر امروز چهارشنبه در شهر مقدس قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

فاجعه غمبار منا همزمان با روز عید قربان و در حین رمی جمرات زائران، بر اثر بی تدبیری و سوءمدیریت رژیم آل سعود رخ داد و طی آن بیش از چهار هزار نفر از زایران از کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند که 464 نفر از آنها از کشورمان بودند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز