فرماندار قم خبر داد

فعالیت ۱۸۰ واحد آموزشی بدون مجوز در قم

۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۲:۰۷:۴۹
کد خبر: ۳۳۳۶۸۵
فعالیت ۱۸۰ واحد آموزشی بدون مجوز در قم
فرماندار قم گفت: 180 واحد آموزشی با عنوان‌های متفاوت ویژه کودکان و نونهالان بدون مجوز در استان فعالیت دارند که نزدیک به 70 واحد از این مراکز با عنوان موسسه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال 94 که  در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه گزارشات مختلفی از مراکز پیش‌ دبستانی غیرمجاز به فرمانداری قم رسیده است تصریح کرد: این مراکز برخی از فرهنگ‌های نادرست را در میان دانش آموزان ترویج می‌دهند و با توجه به خطرات این مجموعه‌ها فرمانداری با همکاری برخی از دستگاه‌ها برای نظارت بر عملکرد این مراکز ورود پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای پیش دبستانی غیرمجاز شناسایی شده است مطرح کرد: مهد کودک‌هایی با مجوز بهزیستی، بوستان‌های قرآنی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و پیش دبستانی‌هایی با مجوز آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند اما برخی از آ‌ن‌ها سرفصل‌های مطرح شده توسط دستگاه‌های ناظر را رعایت نمی‌کنند.

فرماندار قم ادامه داد: اکنون 180 واحد آموزشی با عنوان‌های متفاوت ویژه کودکان و نونهالان بدون مجوز در استان فعالیت دارند که نزدیک به 70 واحد از این مراکز با عنوان موسسه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اخطارهای مشخصی برای مراکز مذکور صادر شده است مطرح کرد: برای این مراکز پرونده تشکیل و برخی از این مراکز برای انجام راهکارهای قانونی هدایت شده‌اند اما باید با هماهنگی میان بدنه اداری دستگاه‌های استان و استمرار پیگیری این موضوع به نتیجه مورد نظر برسیم.

سیار با اعلام این خبر که بیش از 70 درصد مراکز مذکور در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت دارند ابراز کرد: تعطیلی این کلاس‌ها می‌تواند آسیب‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد به همین علت باید آن‌ها را برای گذراندن مراحل قانونی و بررسی وضعیت ایمنی مورد نیاز کودکان به دستگاه‌های مورد نظر معرفی کنیم.

وی بر نظارت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به عنوان متولی آموزش در استان بر عملکرد مراکز پیش دبستانی تاکید کرد و افزود: هر چند دستگاه‌ها قانون‌های مشخصی را برای مراکز در نظر گرفته‌اند اما این قانون‌ها به درستی اجرایی نمی‌شود.

فرماندار قم بررسی وضعیت ایمنی مراکز پیش دبستانی را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این مراکز می‌توان از ظرفیت شهرداری و نیروی انتظامی نیز استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز