رییس بنیاد نخبگان استان قم خبرداد

انعقاد تفاهم نامه شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۱:۴۵:۳۷
کد خبر: ۳۳۶۱۳۰
انعقاد تفاهم نامه شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش
رییس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به تخصیص بودجه برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی در قالب طرح شهاب به­صورت آزمایشی در استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گفت: تفاهم نامه­ی لازم برای شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی با آموزش و پروش به امضاء رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمد محمد رضایی افزود: طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان تدوین شده است تا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از دوران اولیه تحصیلی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: طرح شهاب به منظور شناسایی نامحسوس استعدادهای برتر با نظارت بنیاد نخبگان قم و همکاری آموزش و پرورش برای دومین سال در  استان  اجرا می شود.

وی تصریح کرد: شناسایی، هدایت آموزشی، تربیتی، و معنوی مستعدان دوره­ی ابتدایی تا پایان دورۀ آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی و نیز تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی مستعدان در دوره‌های تحصیلی به­منظور احساس مسوولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور اسلامی از مهمترین اهداف طرح شهاب است.

عضو ستاد اجرایی طرح شهاب با اشاره به شیوه نامه اجرایی طرح شهاب بیان داشت:

تشکیل ستاد اجرایی استانی و کارگروه  تخصصی جزء ضروریات این طرح به منظور برنامه ریزی، نظارت مستمر بر جذب و شناسایی از دانش آموزان مستعد می باشد.

محمد رضایی ادامه داد: به منظور اجرای دقیق این طرح قبل و حین انجام آن، دوره­هایی برای آموزش مدیران استان، معلمان، مشاوران، معاونان، و مدیران مدارس مجری به همت اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود که براساس پیش بینی ها حدود 800 نفر از مدیران و معلمان و کارشناسان در دوره­های آموزشی اجرای طرح شهاب شرکت خواهند کرد.

رییس بنیاد نخبگان استان قم افزود: این طرح در 189مدرسه ابتدایی ناحیه یک و دو با حدود 13 هزار دانش­آموز در پایه­ی چهارم و پنجم ابتدایی انجام می گیرد.

محمد رضایی ادامه داد: طرح شهاب در سال گذشته به صورت آزمایشی در ناحیه دو آموزش و پرورش استان با پوشش 4 هزار و 800 دانش آموز در مقطع چهارم انجام شد که نتایج مطلوب از آن حاصل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز