با انجام دو مورد اهدای عضو شهروندان قمی در هفته جاری

بیش از ۱۰نفر از بیماران نیازمند دریافت عضو حیاتی دوباره یافتند

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۳:۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۳۶۵۶۴
بیش از ۱۰نفر از بیماران نیازمند دریافت عضو حیاتی دوباره یافتند
با تایید مرگ مغزی یک خانم 51 ساله و یک مرد 50 ساله توسط تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، اعضا و نسوجی که قابل استفاده بود به بیش از ده نفر از بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی اله صمدی کارشناس شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص مرگ مغزی خانمی 51 ساله گفت: وی به علت داشتن تومور مغزی در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی تحت عمل جراحی قرار گرفت که متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و این رویداد توسط پزشک معالج و تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم تائید شد.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از اخذ رضایت خانواده بیمار برای پیوند اعضا، بدنش در اسرع وقت به بیمارستان شریعتی تهران منتقل گردید، تا اعضای وی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند شود.

صمدی همچنین به وقوع یک مورد دیگر مرگ مغزی در هفته جاری اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه مردی 50 ساله که به‌علت فشار خون بالا و خونریری مغزی در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی بستری شده بود علیرغم انجام عمل جراحی، پس چند روز پس از بستری شدن، مرگ مغزی وی نیز توسط پزشک معالج و تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم تائید شد.

کارشناس  شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی افزود: پس از برگزاری چندین جلسه با خانواده بیمار و توضیح کامل وضعیت وی، با موافقت آنان به امر خداپسندانه پیوند اعضاء، پیکر بیمار به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و اندام‌های حیاتی و نسوجی که قابل استفاده بود به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند زده شد.

شایان ذکر است از اول سال 1394 این ششمین بیماری است که از دانشگاه علوم پزشکی قم به تهران جهت پیوند اعضاء منتقل می گردد. در سال گذشته نیز 11 بیمار جهت پیوند اعضاء به تهران منتقل شده است.

نظر شما