رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

طلب ۱۰۵میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی قم از سازمان های بیمه گر

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۲:۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۳۸۳۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طلب های میلیاردی این دانشگاه از سازمان های بیمه گر، گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم بالغ بر 105 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل ایرانی خواه درگفت و گویی، با بیان اینکه از خردادماه امسال دانشگاه علوم پزشکی قم پرداختی را به پرسنل مراکز درمانی خود نداشته است، افزود: بیمارستان ها تمامی مدارک لازم را تا مردادماه به بیمه ها ارسال کرده اند، ولی متاسفانه از ابتدای سال تاکنون شاهد پرداختی از سوی بیمه ها نبوده ایم.

وی تصریح کرد: ادامه این روند می تواند آسیب های جدی را به طرح تحول نظام سلامت وارد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نمی دانم چه ایده ای در پس اقدام های شرکت های بیمه گر وجود دارد، ولی از رئیس جمهوری عاجزانه استدعا دارم مانند همیشه با اخذ تدبیرهای لازم این مشکل را بر طرف کند.

ایرانی خواه افزود: حیف است طرحی را که مصداق عملی مدیریت جهادی است و به صورت بی سابقه ای مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید قرار گرفته است، اینگونه مورد بی مهری قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به برکات طرح تحول نظام سلامت گفت: یکی از برکت های طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه های کمرشکن درمانی است که از جیب مردم پرداخت می شد که این امر باعث خوشحالی مردم کشورمان شد.

وی ادامه داد: با پیش بینی ها و برنامه ریزی های دقیق و حساب شده ای که انجام شد طرح تحول در سراسر کشور به اجرا درآمد و از دیگر برکت های این طرح تشویق پزشکان جهت حضور دائمی در بیمارستان های دولتی بود که این امر در کشور بی سابقه بود، به نحوی که در بیمارستان های استان تمامی تخصص ها به صورت شبانه روزی حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: انتظار می رفت دیگر ارگان هایی که در کنار وزارت بهداشت متولی اجرای این طرح بودند، در خصوص تامین منابع مالی آن همکاری لازم را داشته باشند، ولی متاسفانه تداوم نداشتن همکاری آن ها روند طرح را دچار خلل و مشکل کرده است.

وی یادآور شد: بنده خالصانه کمال تشکر و قدردانی را از کادر درمانی و سایر کارکنان بیمارستان های تابعه دارم که با توجه به پرداخت نشدن حق الزحمه خود که گاه زندگی آن ها را دچار مشکل های اساسی کرده است، نگذاشته اند خدشه ای به پیکره نظام سلامت استان وارد شود.

ایرانی خواه در پایان گفت: طرح تحول نظام سلامت آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید با همکاری یکدیگر نگذاریم این طرح بزرگ ابتر بماند.

طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه دولت در تقویت سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف، اجرا شد.

در گام نخست این طرح، بیماران بستری ساکن شهرها تنها 10 درصد و بیماران دارای دفترچه روستایی تنها پنج درصد هزینه های درمانی خود را پرداخت کردند و مابقی هزینه ها برعهده دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های بیمه گر است.

در قالب این طرح همچنین همه خدمات مورد نیاز بیماران در داخل مراکز ارائه می شود و تهیه دارو و لوازم مصرفی نیز وظیفه بیمارستان هاست و بر خلاف گذشته، تهیه این موارد توسط بیماران ممنوع است.

رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی یکی دیگر از مفاد اصلی این طرح است که بر اساس آن هیچ بیمارستان، مراکز درمانی و زایشگاه دولتی حق دریافت وجه برای زایمان های طبیعی ندارند.

نظر شما