آیت‌الله نوری‌همدانی:

علامه طباطبایی زندگی خود را وقف نشر و تفسیر قرآن کریم کرده بود

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۸۲۹
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه علامه طباطبایی زندگی خود را وقف نشر و تفسیر قرآن کریم کرده بود، گفت: تفسیر قرآن علامه طباطبایی به صورت جامعه و کامل نوشته شده است و باید همگان از این تفسیر بهره جویند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دوازدهمین همایش قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد طی سخنانی به تشریح ابعاد مختلف شخصیت والای علامه طباطبایی پرداخت و با اشاره به اینکه ایشان را می‌توان یک مورخ، یک محدث، یک مفسر و یک مدرس نمونه دانست بیان کرد: علامه طباطبایی در قله علم قرار داشت و کمالات ایشان بسیار والا است.

وی با اشاره به اینکه به مدت پنج سال شاگرد علامه طباطبایی بوده است بیان کرد: این افتخار را داشتم که در تفسیر علامه طباطبایی شرکت می‌کردم و ایشان به عنوان یک مفسر بزرگ قرآن کریم دارای برجستگی‌های بسیار والایی بود و البته در برخورد با شاگردانشان نهایت تواضع و فروتنی را داشتند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اثرگذاری قرآن بر روی علامه طباطبایی مشهود بود افزود: ایشان وقتی که به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شدند حالتی داشتند که همه زائران برای زیارت ایشان می‌آمدند.

وی با اشاره به علاقه وافر علامه طباطبایی به اهل بیت (ع) بیان کرد: ایشان از زندگی بسیاری ساده‌ای برخوردار بودند و تلاشی برای دستیابی به مال دنیا نداشتند و همه عمر خود را وقف تفسیر قرآن کریم کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی برای کرد: در جامعه‌ای که ولایت فقیه در راس امور قرار داشته باشد لغزش رخ نخواهد داد و در مسیر دستیابی به سعادت حرکت می‌کند.

وی به اهتمام علامه طباطبایی مبنی بر نشر و تفسیر قرآن کریم تاکید کرد: تفسیر قرآن علامه طباطبایی به صورت جامعه و کامل نوشته شده است و باید همگان از این تفسیر بهره جویند.

این مرجع تقلید در خاتمه با اشاره به اثرگذاری ربا بر زندگی و جامعه بیان کرد: ربا در امور اقتصادی دارای اثرات منفی بسیاری است و در قرآن کریم بارها بر دوری از ربا تاکید شده است و اگر در امور اقتصادی از اقدامات ربوی دوری شود فقر از بین خواهد رفت.

نظر شما