رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد

اجرای طرح دوست علمی در قم

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۰۹:۳۶:۴۹
کد خبر: ۳۴۱۱۰۸
اجرای طرح دوست علمی در قم
رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: طرح دوست علمی ویژه دانش‌آموزان برتر و با استعداد در قم برای نخستین بار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قم، محمد محمدرضایی گفت: این طرح به منظور شناسایی دانش‌آموزان برتر در قم برگزار می‌شود که طی آن دانش‌آموزان برتر و نخبه شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح دوست علمی گفت: این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان مستعد و تسهیل در مسیر شکوفایی استعدادهای آنها، شناسای دوست علمی از میان نخبگان و استعدادهای برتر، تمرکز زدای و افزایش گسترده حمایتی بنیاد ملی نخبگان به وی‍ژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد ارتباطات فرهنگی و اجتماعی علاوه بر ارتباطات علمی میان استعدادهای برتبر و نخبگان به عنوان گروه‌های مرجع و دانش آموزان مستعد و تسهیل و تثبیت عدالت آموزشی به منظور رفع موانع شکوفایی استعدادهای افراد مختلف جامعه برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم، تقویت حس اعتماد اجتماعی و دلبستگی ملی در میان دوستان علمی و دانش آموزان مستعد، افزایش حس خودباوری، منزلت اجتماعی و افزایش انگیزه دانش آموزان مستعد به سوی کسب موفقیت‌های علمی ویژه در مناطق کم برخوردار و مدیریت و انتقال دانش و مهارت ها در میان استعدادهای برتر، نخبگان و دانش آموزان مستعد را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

محمدرضایی بیان داشت: جامعه هدف ما در این طرح دانش آموزان مستعدی که با معیارها و روش‌های مصوب شورای علمی بنیاد نخبگان استان توسط آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند، هستند که این طرح ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بیان داشت: این دوره در سه گروه، ریاضی، فیزیک و علوم انسانی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان مناطق مختلف قم شناسایی و معرفی شده‌اند.

وی گفت: مراسم افتتاح طرح دوست علمی روز جمعه (28 آبان) در مدرسه شهید قدوسی برگزار می‌شود که در آن سرکار خانم نظری مدیرکل هم‌اندیشی بنیاد ملی نخبگان، حسین دوست رئیس استادهای درخشان و مسئولان آموزش و پرورش استان قم به ایراد سخن خواهند پرداخت.

محمدرضایی گفت: این طرح به مدت سه روز و به صورت  سه کارگاه، 6 ساعت اجرا خواهد شد که 60 نفر از دانش‌آموزان استان در کارگاه‌های علم دینی، تاریخ علم، تعلیم و تربیت اسلامی برای نخستین‌بار در این طرح شرکت خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز