مدیرکل ورزش و جوانان خبر داد

اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار به هیات های ورزشی قم

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۰:۳۰:۴۸
کد خبر: ۳۴۲۱۶۶
اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار به هیات های ورزشی قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم از واگذاری هفت میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار به هیات های ورزشی این استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در مراسم تجلیل از قهرمانان برون مرزی قم در سالن امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: این میزان اعتبار نسبت به مشابه سال گذشته ، سه برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این هیات ها در جهت برگزاری مسابقه ها و در راستای توسعه ورزش پس از بررسی برنامه های پیشنهادی آنها در کارگروه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان به حسابشان واریز می شود، تصریح کرد: عملکرد هیات ها پس از واریز اعتبار نیز دوباره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اذعان به اینکه همه هیات ها به واسطه اعتبار دریافتی توانسته اند، عملکرد کاربردی و شفافی را ارائه دهند، افزود: برغم اینکه همه ساله تقویم ورزشی استان در اردیبهشت ماه بسته می شود، سال گذشته این کار دو ماه زودتر و در اسفندماه سال 93 صورت گرفت و پس از تصویب برنامه های ورزشی هیات ها، اعتبارات مورد نیاز برای پنج ماه آنها تا 28 فروردین ماه 94 به حسابشان واریز شد.

عابدی با اشاره به تشکیل ستاد بازی های آسیایی و المپیکی، تصریح کرد: این ستاد با هدف تقدیر ویژه از قهرمانان دعوت شده به اردوهای تیم های ملی و همچنین قهرمانان عضو ثابت این تیم ها تشکیل و اعتباری هم برای آن پیش بینی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد هیات های ورزشی در شش ماهه نخست سال 94، گفت: در این مدت 82 تن از قهرمانان استان به اردوهای تیم ملی اعزام شدند، که از این تعداد 31 تن به عنوان برگزیده تیم های ملی در رشته های مختلف عضو ثابت تیم های ملی شدند.

وی با اشاره به حضور81 تیم در لیگ های کشور در مدت یاد شده، تصریح کرد: استان قم در این مدت، هشت دوره از لیگ های کشوری را میزبانی کرده است.

عابدی تعداد مقام های کسب شده در لیگ های کشور را 13 عنوان ذکر کرد و افزود: در این مدت 27 تیم به مسابقه های بین المللی و 176 تیم نیز به مسابقه های کشوری اعزام شدند.

وی همچنین با اشاره به میزبانی 27 دوره مسابقه های کشوری در قم، تصریح کرد: در این مدت در مسابقه های کشوری در رشته های انفرادی 585 مدال و در رشته های تیمی 44 مقام بدست آمد.

این مسئول همچنین تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران قم در مسابقه های بین المللی در رشته های انفرادی را 45 مدال ذکر کرد و افزود: در مسابقه های بین المللی تیمی نیز پنج5 مدال به وسیله ورزشکاران استان کسب شد.

وی تعداد مدال های کسب شده در مسابقات آسیایی و جهانی را به ترتیب پنج و 28 مدال عنوان کرد و گفت: در شش ماه نخست امسال قم موفق به میزبانی شش دوره اردوی تیم های ملی و برگزاری 21 کارگاه آموزشی نیز شده است.

در پایان این آیین، استاندار قم با اهدای لوح تقدیر از قهرمانان رشته های ورزشی مختلف این استان تجلیل به عمل آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز