با حضور مدیران استانی و جمع کثیری از اصحاب رسانه

همایش «وقف و رسانه» در قم برگزار شد

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۰:۳۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۹۳۶
همایش «وقف و رسانه» در قم برگزار شد
همایش «وقف و رسانه» با حضور مدیران استانی و جمع کثیری از خبرنگاران و مدیران مطبوعات و خبرگزاری‌ها در قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، همزمان با هفته وقف و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و با همکاری صدا وسیما، خانه مطبوعات استان قم، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم و همچنین بسیج رسانه، همایش «وقف و رسانه» سه‌شنبه شب در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این همایش مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از ادارات، مدیران نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها در قم، مطبوعات و نشریات محلی و جمع کثیری از خبرنگاران حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه وقف در کنار اقتصاد دولتی و خصوصی یک اقتصاد متمایز دیگری است گفت: برخی فکر می‌کنند وقف سبب جمود اقتصادی می‌شود ولی در واقع از آن جایی که صدقه جاریه محسوب می‌شود قرن‌هاست که دارای پویایی خاصی است.

وی افزود: وقف نیاز به حمایت رسانه‌ای دارد و از آنجایی که جامعه نیازمند وقف است رسانه‌ها این توانایی را دارند که ذهن خیرین را به صدقه جاریه معطوف کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم در این همایش سخنرانی کرد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی با بیان اینکه تمام ادیان الهی و همه اندیشه‌های انسانی به وقف اهمیت می‌دهند و جایگاه رفیعی برای آن قائل هستند اظهار داشت: در مقابل وسوسه‌های شیطانی که صاحبان اموال را به ثروت اندوزی فرا می‌خواند رسانه‌ها می‌توانند مجاهدتی رحمانی در راستای احیای این سنت داشته باشند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی افراد می‌خواهند قسمتی از اموالشان را وقف کنند اما دچار وسوسه امروز و فردا می‌شوند عنوان داشت: در اینجا رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغ این سنت حسنه عظمت وقف را به آنها گوشزد کنند.

گفتنی است همایش «وقف و رسانه» یکی از ده‌ها برنامه هفته وقف امسال در قم است و این برنامه‌ها تا روزهای میانی هفته آتی ادامه خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز