آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

‌حادثه بیمارستان خمینی‌شهر بی‌اخلا‌قی بود

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۲:۴۲:۱۱
کد خبر: ۳۴۹۶۲۶
‌حادثه بیمارستان خمینی‌شهر بی‌اخلا‌قی بود
یکی از مراجع تقلید با اشاره به حادثه بیمارستان خمینی‌شهر ‌تاکید کرد: اگر علم و اخلاق به موازات هم پیش می‌رفتند و اخلاق رعایت می‌شد شاهد این حوادث نبودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان دانشگاه پیام نور قم گفت: اینکه بخشی از دروس دانشگاه پیام نور حوزوی و شبه حوزوی است جای خوشحالی دارد.

وی با تاکید بر لزوم ساخت مسجد در دانشگاه پیام نور ابراز کرد: از آنجایی که دانشگاه پیام‌نور جنبه دینی بالایی دارد باید مسجد آبرومندی در آن ساخته شود و این که تا کنون این کار انجام نشده حاکی از کوتاهی مسئولان امر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: جذابیت ظاهری مراکز دینی عامل جذب است بنابراین باید در زیباسازی مساجد دقت شود.

وی تصریح کرد: تمام دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور باید هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ اخلاقی خود را تقویت کنند چرا که اگر یک نفر در مسائل علمی قوی باشد ولی در مسائل اخلاقی ضعیف باشد برای خود و جامعه مشکل ایجاد می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به حادثه بیمارستان اصفهان تاکید کرد: اگر علم و اخلاق به موازات هم پیش می‌رفتند و اخلاق رعایت می‌شد شاهد این حوادث نبودیم.

وی با بیان اینکه ورزش در جامعه تبدیل به یک مشکل شده است یادآور شد: در گذشته زندگی مردم به خودی خود عملا ورزش بود اما اکنون عواملی همچون تلویزیون و اینترنت مردم را بی‌تحرک کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب مردم را به بیماری‌های گوناگون دچار کرده در حالی اگر اهل ورزش باشند چنین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از مقدار لازم غذا مصرف می‌کنند تصریح کرد: اینکه 60 درصد بچه‌های زیر 10 سال دارای اضافه وزن هستند آمار وحشتناکی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی از آفت‌های ورزش حرفه‌ای گفت: ورزش حرفه‌ای که برای ورزشکاران و گردانندگان آن درآمد‌زاست برخلاف ورزش معمولی دارای آثار زیان‌باری است و خود ورزشکاران را هم دچار مشکلات فراوانی می‌کند.

وی نقش صدا و سیما در تبلیغ ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: صدا و سیما باید ورزش را به گونه‌ای تبلیغ کند که مردم آن را جزو برنامه‌های اصلی زندگی خود بدانند نه برنامه‌ای حاشیه‌ای.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ورزش را باید در کودکان دبستانی نهادینه کرد گفت: اگر بخواهیم مسئله ورزش را در جامعه حل کنیم باید فرهنگ‌سازی آن را از دبستان شروع کنیم و تا دانشگاه ادامه دهیم.

وی ادامه داد: دست و پا زدن‌های نوزاد و جست و خیزهای خردسالان بیانگر این است که خدا میل ورزش را در وجود ما قرار داده بنابراین اهتمام به آن باید در بزرگسالی ادامه یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: مردم حاضرند برای دوا و درمان هزینه‌های سنگین کنند ولی ورزش نکنند و این فرهنگ نادرستی است.

نظر شما