پذیرش طلبه در جامعة‌الزهرا (س) تمدید شد

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۲:۴۴:۰۱
کد خبر: ۳۴۹۶۲۸
پذیرش طلبه در جامعة‌الزهرا (س) تمدید شد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) از تمدید پذیرش طلبه در جامعة‌الزهرا (س) خبر داد و گفت: پذیرش طلبه تا هشتم دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نیره سادات اسماعیلی‌طبا امروز در نشستی خبری که در سالن اجتماعات جامعة‌الزهرا (س) برگزار شد با اشاره به پذیرش طلاب در جامعة‌الزهرا (س) در سال تحصیلی 95-94 اظهار داشت: ثبت نام از طلاب از تاریخ 10 آذر ماه آغاز شد و مهلت پایانی نیز تا 24 آذر ماه اعلام شده بود.

وی ادامه داد: به علت همزمانی ثبت نام با ایام اربعین حسینی و با توجه به استقبال پرشور داوطلبان مهلت ثبت نام تا هشتم دی ماه تمدید شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) با بیان اینکه جامعة‌الزهرا (س) در سال 1363 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، اظهار کرد: این مرکز با گذشت 31 سال از فعالیت خود توانسته است بانوان بسیاری را در داخل و خارج از کشور در زمینه‌های علوم اسلامی تربیت کند.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اهداف اساسی تحصیل در جامعة‌الزهرا (س) گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی، تربیت بانوان اندیشمند، اسلام‌شناس و وارسته به عنوان الگوی بانوی مسلمان و تربیت کارشناسان و مبلغان مسائل دینی را از جمله این اهداف ذکر کرد.

وی تربیت مشاور در حوزه دین، تربیت معلمان و اساتید معارف اسلامی و تربیت محققان علوم اسلامی را از دیگر اهداف تحصیل در این مرکز برشمرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) با اشاره به عملکرد این مرکز از بدو تاسیس تاکنون ابراز کرد: این مرکز از سال 63 تاکنون بیش از 50 هزار طلبه را تربیت کرده است.

اسماعیلی‌طبا با اعلام اینکه در حال حاضر 14 هزار نفر طلبه در جامعة‌الزهرا (س) مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 12 هزار و 500 نفر ایرانی و هزار و 500 نفر دیگر نیز طلاب غیر ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از 95 کشور در جامعة‌الزهرا (س) به تحصیل اشتغال دارند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) نحوه پذیرش در جامعة‌الزهرا (س) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پذیرش در جامعة‌الزهرا (س) همه ساله از طریق آزمون ورودی انجام می‌شود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به در نظر گرفتن برخی امتیازات برای ورودی‌های امسال عنوان کرد: در سال‌های گذشته در 21 مرکز استان آزمون برگزار می‌شد اما برای سال جدید در تمام مراکز استان‌ها آزمون ورودی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دبیرستانی دارای مدرک تحصیلی دیپلم که معدل آنها بالای 19 باشد بدون نیاز به آزمون ورودی تنها از طریق انجام مصاحبه علمی پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان سطح دو اگر معدل بالای 18 داشته باشند نیاز به آزمون ورودی ندارند.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه اطلاعات لازم در دفترچه راهنمای آزمون ذکر شده است، گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سایت مرکز به نشانی www.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی زمان ویرایش اطلاعات را روزهای 27 و 28 دی ماه اعلام کرد و افزود: کارت آزمون ورودی از 25 تا 29 بهمن ماه توزیع خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) زمان برگزاری آزمون را روز جمعه 30 بهمن ماه اعلام کرد و ادامه داد: نتایج آزمون کتبی از طریق سایت در تاریخ 20 اسفند ماه اعلام خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا یادآور شد: شرکت‌کنندگان درخواست تجدید نظر خود را می‌توانند از طریق سایت از تاریخ 20 تا 24 اسفند ماه اعلام کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری مصاحبه علمی بیان کرد: 20 تا 26 اسفند ماه زمان‌بندی مصاحبه پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة‌الزهرا (س) اضافه کرد: زمان برگزاری مصاحبه علمی در هفته آخر اردیبهشت ماه سال 95 خواهد بود.

نظر شما