نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

جایگاه خبرگان رهبری نباید خدشه دار شود/آل سعود می‌خواهد جهان اسلام را به فتنه بکشاند

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۱۶:۳۲:۰۱
کد خبر: ۳۵۳۲۳۶
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آل سعود در تلاش است تا اسلام جهادی را با تفکرات تکفیری گسترش داده و جهان اسلام را به فتنه بکشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی امروز  در نهمین جلسه هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی این مجلس با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: شاکله و روحانیتی که در مجلس خبرگان بوده، امروز به وجود آمده که البته همزمانی آن با مجلس شورای اسلامی باید تلاش کند که سنگینی و وزانت خود را حفظ کند و البته دراین راستا دغدغه‌هایی را نیز به وجود آورده است.

وی بیان داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی با شکل و رسم خاص خود بوده و رقابت‌هایی نیز دارد و نگرانی ما بر این است که نکند این شائبه در مجلس خبرگان رهبری نیز به وجود آمده که با شان و شخصیت علما و روحانیت فاصله داشته باشد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در تبلیغات باید ملاحظات لازم به عمل آمده و نباید انتخابات خبرگان تحت جو و فضای عمومی انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

* هدف اصلی تکفیری‌ها نابودی محور مقاومت یعنی جمهوری اسلامی است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: امروز فتنه تکفیری‌ها و همچنین ائتلاف‌های آل سعود، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایجاد شده که خطرناک بوده و از این رو اوضاع را حساس کرده است.

وی عنوان داشت: شعبه فتنه‌های تکفیری در جهان اسلام رو به افزایش بوده و نظام مقدس اسلامی ایرانمجور اصلی این مقابله است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریان شکل‌گیری داعش گفت: برخی فکر می‌کنند که داعش و یا حتی جبهه النصره مربوط به سوریه و عراق است و ایران نباید در آن دخالتی داشته باشد و این در حالی است که این مسائل دقت بیشتری می‌خواهد که باید توجه داشته باشیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: باید بدانیم که اگر این تکفیری‌ها از سوی نیروهای مقاومت و مردمی عراق، لبنان و سوریه و همچنین مستشاران ایرانی مقابله نمی‌شدند، امروز دشمن در حال جنگیدن در مرزهای کشور ما بود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی تکفیری‌ها نابودی محور مقاومت یعنی جمهوری اسلامی است و باید بدانیم که با تمام توان اجازه ندهیم دشمن به اهداف خودش برسد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ائتلاف‌هایی که به اسم مبارزه با تروریست ایجاد شده به دنبال مقابله با ایران هستند گفت: آنها ایران را حامی تروریست معرفی می‌کنند و خودشان به اسم مبارزه با تروریست فرزندان شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه را به شهادت می‌رسانند.

وی گفت: مسلمانان دنیا نباید فریب آل سعود را بخورند و باید بیدار شوند و باید بدانیم که شستشوی فکری در جهان اسلام در حال شکل گیری است تا بتوانند اسلام را به سبک خودشان معرفی و گسترش دهند.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: آل سعود در تلاش است تا اسلام جهادی را با تفکرات تکفیری گسترش داده و جهان اسلام را به فتنه بکشاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز