تاکید استاندار قم بر آمادگی یگان های انتظامی استان برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۲:۳۷:۵۹
کد خبر: ۳۵۵۵۵۴
تاکید استاندار قم بر آمادگی یگان های انتظامی استان برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات
استاندار قم بر آمادگی یگان های انتظامی - امنیتی استان برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در همایش فرماندهان، رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری با شکوه، پرشور و همراه با سلامت و امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: آمادگی یگان های انتظامی و امنیتی استان بر انجام وظایف و ماموریت های خود در چارچوب قانون ضروری است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان یکی از دو نعمت های مهم الهی، از زحمات و تلاش های پلیس در تامین نظم و امنیت قدردانی کرد.

صادقی، تاثیر اساسی امنیت بر سایر بُعدهای زندگی فردی و اجتماعی انسان از جمله تولید، صنعت و آموزش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی سهم عمده و محوری در تامین امنیت دارد.

وی با اشاره به ویژگی های پلیس کارآمد و مقتدر در نظام اسلامی، خدمت به مردم و برخورداری از پشتوانه مردمی را بزرگ ترین افتخار و سرمایه نیروی انتظامی دانست و گفت: همه انسان های جامعه نیازمند خدمات پلیس بوده و آسایش و نشاط و شادی اجتماعی حاکم بر کشور، مرهون زحمات و تلاش های پلیس خدمتگزار است.

رئیس شورای تامین استان قم با بیان این که در جمهوری اسلامی اقتدار پلیس به ابزار نیست خاطرنشان کرد: آنچه که متمایز و اقتدار واقعی ایجاد می کند اخلاق حرفه ای است که هر چه بیشتر در این زمینه کار کنیم این اقتدار واقعی ایجاد و مشکلات نیروی انتظامی در رسیدن به هدف ها و ماموریت ها کمتر خواهد شد.

صادقی با اشاره به این که مقوله تامین امنیت با امنیتی کردن جامعه متفاوت است، احساس امنیت را امری مهم عنوان کرد و گفت: ایجاد احساس امنیت در آحاد جامعه، آرامش ذهنی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط دو سویه نیروی انتظامی با مردم در جهت ارتقای رضایتمندی عموم از عملکرد پلیس و جلب مشارکت عمومی در تامین امنیت پایدار گفت: آگاهی از آنچه که مردم نیاز دارند و نیز پایش نظرها و خواسته های آنان در بهبود اثرات کاری این نهاد بسیار موثر است.

صادقی، نقش مردم در پیشگیری و کاهش آمار وقوع جرائم را مهم و اساسی توصیف کرد و افزود: ارتباط قوی پلیس با مردم باید به گونه ای باشد که هر یک از زمینه های جرم را قبل از وقوع شناسایی و در صورت وقوع جرم به سرعت وارد عمل شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی انتظامی در استان قم گفت: شرایط ویژه قم و وجود مراجع معظم و مراکز فرهنگی و حوزوی تولید کننده محتواهای غنی دینی پشتوانه ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام بوده و می طلبد تا مشی و عملکرد و کارکرد نیروی انتظامی متفاوت از سایر نقاط باشد و جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار قم با بیان این که نیروی انتظامی برای انجام بهینه وظایف و ماموریت های ذاتی خود نیازمند به کارگیری دانش و تخصص و فناوری های روز دنیاست افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تقویت بنیه پلیس و ابزارهای مورد نیاز داشته و در این زمینه اقدامات خوبی در استان قم انجام شده است.

همایش فرماندهان، رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان قم در مرکز فرهنگی - تربیتی و آموزشی عمار قم برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز