آیت الله نوری همدانی:

فتنه های منطقه برای حفظ امنیت اسرائیل غاصب است

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۳:۵۴:۳۹
کد خبر: ۳۵۷۱۷۱
فتنه های منطقه برای حفظ امنیت اسرائیل غاصب است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به اتفاقاتی که در منطقه از سوی نوکران غرب و اسرائیل غاصب به وجود آمده، گفت: دشمن با این نوع فتنه ها می خواهد بر مسلمانان حکومت کند و با جان هم انداختن آنها، اسراییل نفس راحت تر بکشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار کارکنان وزارت دفاع، افزود: هدف این دشمنی ها، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و گرفتن پیشرفت جامعه اسلامی است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید از فعالیت تاثیرگذار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در ترویج اسلام ناب و انقلاب و بیداری جامعه اسلامی گذشت، ابراز داشت: بیانات نورانی آن بزرگوار همیشه و درهمه درحال، راهنما و راهگشا بوده و خواهد بود و می توان با استعانت از آن برنامه ها زندگی توأم با موفقیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دین هیچگاه انسان را مجبور به پذیرش اسلام و قوانین آن نکرده، گفت: اسلام دین منطق، تعقل، تفکر، اندیشه و تدبر است و همه را دعوت به تعمل و تعقل می کند تا با مطالعه دقیق به این مرحله برسند که هر موجودی برای زیستن نیازمند به یک سری قوانین و آیینی به نام دین دارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی مانند ابوجهل برای پذیرش دین، عناد ورزیدند و حاضر نشدند، بیانات نورانی دین را بشنوند و چون عناد داشتند، گمراه شدند؛ ولی اگر کسی از روی انصاف به دین و برنامه های آن نگاه کند به این حقیقت می رسید که انسان برای زندگی بهتر به یک برنامه دقیق و هماهنگ برای رشد نیازمند است.

این مرجع تقلید بااشاره به اینکه اسلام روی مسائلی مانند اجتماع، فرهنگ و سیاست و تفکر در هر یک از آن ها تاکید می کند، اظهار داشت: تدبر در هر یک از موضوعات موجب رشد انسان در این عرصه ها خواهد شد و یکی از آثار این رشد، تصمیم گیری بهتر برای آینده مفید و سالم است.

وی بیان کرد: از دیگرآثار رشد در این موضوعات این است که انسان، خدا را بهتر درک خواهد کرد و متوجه می شود که این نظام آفرینش با این همه منظومه و کهکشان بی خود به وجود نیامده است.

وی افزود: معرفت به توحید و معاد و نیز پی بردن به قوانین الهی هم از دیگر آثار رشد در موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز