دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد

سرگرمی ۱۸ میلیون نفر در کشور با بازی‌ها رایانه‌ای

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۴:۳۳:۳۳
کد خبر: ۳۵۸۲۷۶
سرگرمی ۱۸ میلیون نفر در کشور با بازی‌ها رایانه‌ای
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به مبحث بازی‌های رایانه‌ای گفت: 18 میلیون نفر بازی‌کننده بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد که میانگین سن آنها 16 سال و 60 درصد آنها پسر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالحسن فیروزآبادی در سومین نشست مبلغان نوین با موضوع کارآمدسازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و اختتامیه سوگواره مجازی بلاغ که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه فضای مجازی فضایی است که در بستر آی.سی.تی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: این فضا با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند، اطلاعات در آن جا به جا می‌شود و در بخش دیگر در حوزه سرگرمی در خدمت انسان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی در حوزه‌های مختلف مانند آموزشی، تبلیغی، خدمات الکترونیک و تجاری در این فضا انجام می‌شود و این فضا در حوزه فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: بحث نوع ارتباط انسان‌ها در فضای مجازی از جمله ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته این ارتباطات با فضای واقعی متفاوت است.

فیروزآبادی فشردگی زمان و مکان در ارائه اطلاعات را مورد توجه قرار داد و افزود: با استفاده از فضای مجازی می‌توانید اطلاعات را به صورت فشرده در همه زمان‌ها و مکان‌ها دریافت کنید که این امر سبب می‌شود ادراک شما متفاوت شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر بصری شدن انسان است، انسانی که در فضای مجازی است، مواردی مشاهده می‌کند که بشر زمانی در تمام عمر خود نمی‌توانست درک و مشاهده کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: شما از طریق پنجره‌ای مانند گوشی تلفن همراه وارد این دنیا می‌شوید و در هر لحظه چندین موضوع با جوانب مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از زمینه‌هایی است که باید مذهب در آن حضور جدی داشته باشد، گفت: تا زمانی این فضا به زمینه مذهبی منطبق نشود به عنوان مسلمان کوتاهی کردیم، تکلیف سخت است، بنابراین باید در این فضا مغازه‌ای تشکیل داد و به عرضه اطلاعات مناسک، اخلاق، فلسفه و حقوق پرداخت.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: نوع ارتباطات در این فضا ویژگی‌های خود را دارد، مهم‌ترین حوزه‌ها شبکه‌های اجتماعی است که سرگرمی و اطلاع‌رسانی را در بردارد و بیش از 90 درصد اوقات مشترکان در حوزه سرگرمی بوده و از جمله مشکلات موجود کمبود ارائه محتوا در این فضا است.

وی با طرح این سئوال که در زمینه مذهب چقدر فالوور ایجاد کردیم، گفت: فعالیت فراوانی در این زمینه لازم است و باید این نقیصه را جبران کنیم، باید در نظر داشت استفاده شخصی از رسانه‌های نوین، سبب شکل‌گیری تجربه‌های مذهبی متفاوت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر و تحول فرهنگی از مباحث دیگر است که استفاده از فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و دیگر مناسک و مشارکت مذهبی در فضای مجازی مورد توجه است، تجربه‌های مذهبی مانند انجام شعائر دعای دسته جمعی کمیل،‌ ندبه و... موثر است، اینگونه فعالیت‌ها سبب تقویت شعائر دینی و روحیه مذهبی در جامعه می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه کلیساهای مجازی از مساجد مجازی متنوع‌تر و از روش‌ها و اسلوب‌های به‌روزتر استفاده می‌‌شود، گفت: باید طراحی متناسب با فضای مجازی صورت گیرد و در حوزه‌های اطلاع‌رسانی حضوری نوآورانه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج دنیایی به وجود می‌آید که انسان را به فضای مجازی مستحق می‌کند،‌ در حقیقت برای حرکت و فعالیت باید فکر مناسب داشته باشیم، زیرا با عقاید متفاوت مواجه هستیم.

فیروزآبادی عنوان کرد: 1.5 میلیارد نفر در فیسبوک حضور دارند و در 126 کشور فیسبوک به عنوان پایگاه اول است.

وی گروه‌بندی‌های فضاهای مجازی را مورد توجه قرار داد و افزود: این گروه‌بندی‌ها مبتنی بر فرهنگ غربی است، حوزه علمیه در فرهنگ مذهبی در زمینه نوع شکل و گستره‌ گروه‌ها می‌تواند فعالیت کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به مبحث بازی‌های یارانه‌ای گفت: 18 میلیون نفر بازی‌کننده بازی‌های یارانه‌ای در کشور وجود دارد که میانگین سن آنها 16 سال است که 60 درصد آنها پسر هستند.

وی خاطرنشان کرد: رتبه کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای 49 است البته حرکت‌های خوبی صورت گرفته ولی باید در زمینه حقوق مولفان حرکت‌های بیشتری صورت گیرد، این نکته حائز اهمیت است که درآمد آمریکا از محل بازی‌های رایانه‌ای دو برابر هالیوود است.

فیروزآبادی با بیان اینکه برخی از این بازی‌ها در زمینه زندگی دوم است،‌ گفت: بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه متناسب با زندگی غربی ورود پیدا کردند که در زمینه مذهب جای کار فراوانی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز