مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد

پیگیری طرحی ملی برای بهره‌مندی از معارف قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۷:۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۵۸۳۱۱
پیگیری طرحی ملی برای بهره‌مندی از معارف قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی
مدیر داراالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که بیت علامه طباطبایی با هدف نشر آثار این عالم بزرگ،اشاعه تفسیر قرآن در حوزه و جامعه و آشنایی عموم مردم با معارف قرآن به دارالقرآن تبدیل شد، گفت: خوشبختانه با حرکتی فراگیر در سطح کشور برای انس و آشنایی با قرآن و تلاوت سوره یاسین و بهره مندی از معارف آن در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در دومین همایش قرآنی یاسین در آینه معرفت که در دار القرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز در این چند سالی که بازسازی شده مورد بهره برداری های بسیار قرار گرفته و محل برگزاری برنامه های ارزشمند قرآنی بوده است؛ در این دارالقرآن مجامع تفسیری، همایش های قرآنی و دوره های آموزش تفسیر و قرآن برگزار می شود. وی افزود: اگر علامه طباطبایی امروز در بین ما حضور ندارد اما بیت ایشان همچنان نورانی است، در این دارالقرآن مفسران قرآنی به برکت نفس حق علامه تربیت می شوند؛ مراجع که سرمایه های حوزه و ستارگان جهان تشیع هستند از پرورش یافتگان مکتب علامه به شمار می روند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که بیت علامه طباطبایی با هدف نشر آثار این عالم بزرگ، اشاعه تفسیر قرآن در حوزه و جامعه و آشنایی عموم مردم با معارف قرآن به دارالقرآن تبدیل شد، اظهار داشت: بیش از 3 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعال هستند، اما به صورت عمومی به برنامه‌هایی همچون حفظ و تلاوت می‌پردازند، اما دارالقرآن علامه ممحض در بحث تفسیر است و تلاش می کند که این علم قرآنی ابتدا در حوزه علمیه و سپس در جامعه گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: بیت مرحوم علامه برای احیای تفسیر در حوزه علمیه و تربیت طلاب و فضلا در بحث تفسیر در تحت عنوان دارالقرآن علامه طباطبایی در حال فعالیت است؛ افزون بر همایش های قرآنی دروس تفسیر نیز از سوی علمای حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی تدریس و ارائه می شود، علامه طباطبایی از جایگاه بسیار والایی برخوردار بود.

نجفی قدسی با بیان این که علامه طباطبایی سبب شد تشنگان هدایت الهی بتوانند از چشمه معارف قرآن بهره ببرند، ابراز داشت: همایش کنونی به منظور بیان عظمت، شرافت و فضایل سوره مبارکه یاسین برگزار شده که خوشبختانه با حرکتی فراگیر در سطح کشور برای انس و آشنایی با قرآن و تلاوت سوره یس و بهره مندی از معارف آن در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد متعهد شدند که سوره مبارکه یس را قرائت کنند از جمله کسانی که در این راه همه خدمتگزاران را مورد تأیید و تشویق قرار داد حضرت آیت الله سبحانی بود، زمانی که کتاب قلب قرآن منتشر شد این مرجع تقلید دست اندکاران را بسیار تشویق کردند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: خود حضرت آیت الله سبحانی نیز از اعضای خانواده یاسین هستند که فرمودند که بنده متعهد هستم که هر روز این سوره مبارکه را قرائت کنم، امید است که همگان با استفاده از دریای بیکران قرآن سعادتمند شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز