مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

باغ موزه دفاع مقدس قم سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۱۳:۵۶:۱۲
کد خبر: ۳۵۹۳۹۶
باغ موزه دفاع مقدس قم سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: اگر مشکل خاص مالی و بودجه ای پیش نیاید، پروژه عظیم فرهنگی و معنوی باغ موزه دفاع مقدس استان قم، خردادماه سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، احمد حسینی با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس در قم یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 مقام معظم رهبری به استان است، اظهار کرد: کار احداث این پروژه عظیم و معنوی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان و کارشناسان در تهران و قم آغاز شد و البته پیش از آن نقشه پروژه، طراحی و تصویب شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سه سال اخیر کشور با مشکل کمبود بودجه و اعتبارات طرح‌های عمرانی روبه‌رو بوده است، گفت: همین مسئله موجب شد که در آذرماه سال 92 عملاً این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شود اما پس از آن به لطف الهی و حمایت‌های خاص دفتر رهبر معظم انقلاب، همچنین استاندار وقت و نمایندگان مردم در مجلس مقرر شد که با هدف تسریع در اجرای پروژه هئیت امنایی به ریاست استاندار و حضور 16 نفر از مدیران استان و با دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سه کارگروه تشکیل شود.

حسینی ادامه داد: اواخر سال گذشته بود که با انجام یک مناقصه ، پیمانکار پروژه تعیین شد و اوایل امسال نیز کار اجرایی پروژه آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: اگر اعتبارات در زمان مقرر تامین شود و از حیث بودجه‌ای به مشکل خاصی برنخوریم ان‌شاءالله باغ موزه دفاع مقدس استان قم خردادماه سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد و ما در حال حاضر طبق جدول زمان‌بندی شده پیش می‌رویم.

نظر شما