رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد

تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای موفقیت در اجرای طرح تحول نظام سلامت

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۱۳:۵۷:۴۰
کد خبر: ۳۵۹۳۹۸
تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای موفقیت در اجرای طرح تحول نظام سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان شروع شده است، گفت: برای موفقیت در اجرای این طرح باید در زیرساخت‌های بهداشتی، تغییر و تحول داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه امروز در مراسم پایش و ارزیابی اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت که در سالن جلسات مرکز بهداشت استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای این طرح با برکاتی روبه‌رو شده‌ایم و خوشحالی مردم را به دنبال داشته است.

وی گفت: رفع هزینه‌های بسیار بالا در حوزه درمان و تشخیص در بهبودی صحیح بیماری‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله موارد یاد شده در این طرح عظیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این طرح ابتدا قرار بود در حاشیه شهرها اجرا شود که علاوه بر استان خراسان رضوی در کلانشهر قم نیز بطور کامل اجرا شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری و تمام حاکمیت از این طرح به صراحت استقبال و حمایت کرده‌اند اما برخی‌ها با این طرح به دلایلی مخالفت می‌کنند.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه ضرورت تحقق طرح سلامت فراتر از یک رسالت اداری است، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری بیماران باید به جز بیماری غم دیگری نداشته باشند.

وی افزود: این طرح هدفمند و با اخلاص و حسن نیت جامعه پزشکان دنبال می‌شود اما باید در زیرساخت‌های بهداشتی، تغییر و تحول را انجام دهیم.

ایرانی‌خواه افزود: خدمات بهداشتی و درمانی در 138 پایگاه سلامت و 41 مرکز سلامت در زمینه‌های دوران بارداری، باروری، مراقبت کودکان و نوجوانان، میانسالان و سالمندان، بهداشت محیط کار، بیماری‌های واگیردار، خدمات دندانپزشکی، سلامت روان و تغذیه سالم به همشهریان ارائه می‌شود.      

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز