آیت‌الله نوری همدانی:

استکبار از تحول انقلاب امام خمینی (ره) در جهان کلافه است

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۴:۴۹:۱۸
کد خبر: ۳۵۹۹۲۳
استکبار از تحول انقلاب امام خمینی (ره) در جهان کلافه است
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: کار امام خمینی (ره) تحولی در کل جهان به وجود آورد و اکنون مستکبران از این تحول کلافه هستند، زیرا مستکبران را متزلزل و مستضعفان را بیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا  از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاونان هماهنگ‌کننده و روسای تخصصی نیروی انتظامی با بیان اینکه نظام اسلامی با معنویت توأم است، اظهار کرد: در روایات ذکر شده که حرم خداوند مکه، حرم پیامبر اکرم (ص) در مدینه و حرم امیر مومنان (ع) در کوفه و حرم اهل بیت (ع) در قم است.

وی خاطرنشان کرد: قم در زمینه ولایتمداری ممتاز بوده و روایاتی درباره عظمت این شهر ذکر شده است؛ امام صادق (ع) در روایتی فرمودند در آخرالزمان بساط علم از نجف و کوفه برچیده می‌شود و صدای اسلام از قم به کل جهان می‌رسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه براساس آیات قرآن شکر نعمت‌های خداوند نعمت‌ها را افزایش می‌دهد و اگر کفران نعمت شود، عذاب پروردگار را به همراه دارد، اضافه کرد: باید نعمت‌های خداوند را بشناسیم تا بتوانیم قدردان نعمت‌های ایشان باشیم، نعمت‌های خداوند به اندازه‌ای فراوان است که از شناسایی آنها عاجز هستیم.

وی اهمیت شناخت نعمت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در دوران کنونی نعمت‌های مختلف وجود دارد و نظام ولایی اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ است، ظرفیت‌های این نظام و انقلاب فراوان است، زیرا پیش از این نظام سلطه وجود داشت و مردم تحقیر می‌شدند.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: آمریکا در سال‌های 32 تا 57 بر ما مسلط بود، امام خمینی (ره) توانستند رژیم سلطنتی را قلع و قمع کند و استقلال را به مردم آموختند.

وی تصریح کرد: در راس حکومت باید پیامبر و امام قرار گیرد، در غیبت امام باید فرد فقیه، عادل، شجاع، مدیر و مدبر مسئولیت‌های حکومت اسلامی را بر عهده بگیرد، مانند دوران کنونی که آیت‌الله خامنه‌ای این مسئولیت را بر عهده دارند که نعمت بزرگی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت وجود نعمت ولایت فقیه گفت: اگر نعمت ولایت فقیه نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد و مردم اینگونه جانفشانی نمی‌کردند، در نتیجه تکیه بر ولایت فقیه به استقبال شهادت رفتند، زیرا مردم از حلقوم امام خمینی (ره) همان ندای پیامبر اکرم (ص) را شنیدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 20 درصد عراق در اختیار داعش است و مطرح می‌کنند که پیشرفت ما کند است، زیرا از نعمت ولایت فقیه محروم هستیم.

نوری همدانی با بیان اینکه کار امام خمینی (ره) جهانی است، اظهار کرد: کار ایشان تحولی در کل جهان به وجود آورد و اکنون مستکبران از این تحول کلافه هستند، زیرا تحول امام خمینی (ره) مستکبران را متزلزل و مستضعفان را بیدار کرده است که نمونه‌های آن را در عربستان، یمن، تونس و مصر مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مردم را به صحنه زندگی آورد و مردم را مصمم کرد تا به استقبال گلوله‌ها بروند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در نتیجه همین روحیه به خودکفایی و خوداتکایی رسیدیم و توانستیم در برابر آمریکا بایستیم و به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم، این امر نتیجه همین خودباوری است، پیش از انقلاب مردم نسبت به آمریکا و انگلستان خودباخته بودند.

وی خدمت نیروی انتظامی را خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: لازمه هر پیشرفت و ترقی امنیت است اگر هر اقدام شما برای خدا باشد،‌ عبادت است، امروز امنیت به واسطه تلاش شما برقرار است.

نوری همدانی تاثیر قاچاق بر اقتصاد کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: درست نیست تا اندازه فراوانی قاچاق در مملکت وجود داشته باشد و باید جلوی این امر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت شناخت دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها گفت:‌ صهیونیست‌ها ساخته و پرداخته دشمنان اسلام بوده و با عربستان و آمریکا مربوط هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جنگ غزه و لبنان با همت و ایمان مردم قلع و قمع می‌شود، خاطرنشان کرد: این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، گزینه نظامی ما روی میز بوده که همان مبارزه با استکبار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز