آیت الله سعیدی:

دستگاه های خدمت رسان از انجام کارهای صوری و عوام پسندانه پرهیز کنند

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۱۰:۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۶۳۳۰۸
دستگاه های خدمت رسان از انجام کارهای صوری و عوام پسندانه پرهیز کنند
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر معطوف شدن تمام تلاش و توان مسئولان به کارهای مهم و اساسی، گفت: دستگاه های خدمت رسان باید از انجام کارهای صوری و عوام پسندانه پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار شهردار قم، اظهار داشت: بدون شک هر مجموعه و دستگاهی با مشکلات بنیادین مواجه است و همچنین اقدام های تخصصی و مهمی را در حیطه کاری خود دارد، لذا باید بیشتر توان خود را صرف انجام این امورها نماید.

وی تصریح کرد: هر چند اقدام هایی مانند زیباسازی شهر بسیار خوب و مفید است، ولی این کار نباید با هدف جلب توجه مردم به یک شخص و یا مسئول خاص صورت گیرد.

امام جمعه موقت قم افزود: هر دستگاهی صرف نظر از کارهای عوام پسندانه باید کارهای اهل بیت پسندانه و در حقیقت کارهایی که با اصل دین و مشی و رفتار معصومین مطابقت داشته باشد را نیز انجام دهد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از آفت هایی که گریبانگیر نهادها و سازمان های مختلف در مسیر ارائه خدمت به مردم می شود، از جناح بندی های سیاسی به عنوان بزرگترین این آفات یاد کرد و افزود: هر دستگاه و نهادی باید بدون توجه به این گونه مسائل تنها هدفش خدمت کردن به مردم و کسب رضای خداوند باشد.

وی همچنین با تاکید بر اقتدار دستگاه های مختلف اجرایی در حوزه کاری و مسئولیت ها، تصریح کرد: اقتدار به هیچ وجه به معنای استبداد نیست، بلکه بر خلاف استبداد که به نوعی خود رایی و اهمیت ندادن به نظرهای دیگران بدون در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات آنهاست، به معنای انجام محکم و قوی کارها و مسئولیت ها و تلخ و شیرین آن را به جان خریدن است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها باید نسبت به مسائل شرعی و فقهی املاک و سرمایه هایی که در اختیارشان است، توجه داشته باشند و کاملا طبق نظر مراجع تقلید عمل کنند، اظهار کرد: نهادها و دستگاهایی که کار خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند، نباید در قبال پول، سرمایه و خدمتی که به مردم ارائه می دهند، از آنها سود دریافت کنند.

سعیدی با تاکید بر هم افزایی و تعامل نهادها، سازمان ها و دستگاه های مختلف با یکدیگر، تصریح کرد: دستگاه ها نباید برای هم مشکل آفرینی کنند، بلکه باید با عدالت و انصاف با هم برخورد نمایند.

وی با بیان اینکه بروز برخی از مشکلات در دستگاه هایی که با نان و مال و رفاهیات مردم سرو کار و دارند، امری طبیعی است، تصریح کرد: همه مسئولان و کارکنان مجموعه های مختلف باید خودشان در رعایت و احترام گذاشتن به قوانین و مقررات پیشقدم باشند، تا جامعه از رفتار آنها الگو بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه و سازمانی نباید فقط به فکر رفع مشکلات شخصی خود باشد و برای رفع معضلاتی که با آن مواجه است، سایر دستگاه ها را نیز دچار گرفتاری و مشکل کند.

سعیدی همچنین توجه دستگاه ها به شایسته سالاری را ضروری عنوان کرد و افزود: مسئولان دستگاه های مختلف نباید با استناد به اینکه یک نفر انسان مومن و نماز شب خوانی است، او را در سمت و جایگاهی که هیچ گونه تخصصی در زمینه آن ندارد، منصوب کنند.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های شهراری قم، معاونان و کادر اجرایی این نهاد مردمی، تصریح کرد: مردم قم امروز از نحوه کار شهردار قم رضایت کامل دارند.

وی همچنین با تاکید بر رابطه تنگاتنگ شهرداری با مراجع و علما، تصریح کرد: شهرداری باید علاوه بر دیدارهایی که با مراجع برگزار می کند، یک نفر را نیز به عنوان رابط به منظور انتقال مشکلات شهرداری به مراجع تعیین نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز