رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد

سومین جشنواره فیلم اشراق در قم برگزار می‌شود/حضور هنرمندان از ۲۸ استان در جشنواره

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۳:۲۴:۵۶
کد خبر: ۳۶۴۵۱۰
سومین جشنواره فیلم اشراق در قم برگزار می‌شود/حضور هنرمندان از ۲۸ استان در جشنواره
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان این که سومین جشنواره فیلم اشراق، ۶ الی ۸ بهمن در سینما وتوس برگزار می‌شود، گفت: هنرمندان ۲۸ استان در سومین جشنواره فیلم اشراق شرکت کردند و تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره حدود دو برابر جشنواره قبلی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم در نشست خبری سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، با بیان این که سومین جشنواره فیلم اشراق به اوج خود رسیده است، عنوان کرد: سومین جشنواره فیلم اشراق در روز سه شنبه (6 بهمن) ساعت 9 صبح در سالن سینمایی وتوس افتتاح می‌شود.

 

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: در روز افتتاحیه جشنواره فیلم اشراق که با حضور مدیران صدا و سیما و مسئولین استانی برگزار می‌شود، بخشی از آثار ارسال راه یافته به مرحله نهایی اکران می‌شود، همچنین اکران آثار در روز دوم جشنواره صورت می‌گیرد.

حسنی با اشاره به نحوه چینش آثار اکران شده در روزهای 6 و 7 بهمن، گفت: نحوه چینش به گونه‌ای است که هم جذاب باشد و هم خسته کننده نیست، به طوری که سانس‌بندی فیلم داستانی، کلیپ، فیلم مستند و ... به صورت هدفمند صورت گرفته است تا برای حاضرین و بینندگان در جشنواره جذاب باشد.

وی تصریح کرد: در میان آثار اکران شده در روزهای برگزاری جشنواره، آثار چالشی وجود دارد تا محل بحث و گفتگو در این عرصه وجود داشته باشد.

8 بهمن، اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق و آئین اهدای جوایز/تعداد آثار ارسال شده به سومین جشنواره فیلم اشراق حدود دو برابر جشنواره قبلی بود

 رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق یادآور شد: برنامه اختتامیه جشنواره فیلم اشراق و آئین اهدای جوایز در روز پنج شنبه (8 بهمن) ساعت 9 صبح در سالن سینمایی وتوس برگزار می‌شود.

حسنی تأکید کرد: تعداد آثار ارسال شده به سومین جشنواره فیلم اشراق به لحاظ تعداد، حدود دو برابر و به لحاظ حجمی، سه برابر جشنواره قبلی بوده است و همین عامل، کار داوری و هیأت انتخاب را دشوار کرده بود.

وی با اشاره به این که 787 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، عنوان کرد: از این تعداد، 324 مستند کوتاه و بلند به دبیرخانه ارسال شده بود که 55 اثر به مرحله نهایی راه یافت، همچنین 237 اثر در بخش مجموعه داستانی شامل داستان کوتاه و بلند، تله فیلم و نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت، 50 اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: در حوزه نقد و پژوهش، 60 اثر ارسال شده است که 18 اثر به مرحله نهایی راه یافته است،

حسنی تصریح کرد: ما مکرر با افرادی مواجه شدیم که اثر داشتند، ولی آثار خود را به دبیرخانه ارسال نکردند و فرصت را از دست دادند که امید است این جشنواره، فتح بابی برای فراخوان جشنواره‌های بعدی باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه فیلم نامه، 157 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که 25 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافته است، ما اگر در قسمت فیلم نامه، دقیق و سالم عمل کنیم و طلاب در عرصه فیلم نامه نویسی رشد کنند، به اهداف خود نزدیک تر می‌شویم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق عنوان کرد: در مجموع، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از 28 استان کشور بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که این جشنواره ملی با استقبال خوبی روبرو بوده است.

حسنی تأکید کرد: برخی از آثار رسیده به جشنواره باعث شگفتی و تحسین هیأت داوران بوده است و برخی از آثار برگزیده جشنواره ازاستان‌هایی به جز تهران و قم بود که نشان می‌دهد این جشنواره توانسته است که ریشه‌های خو را در اقصی نقاط کشور بدواند.

وی با بیان این که درهمه بخش‌های جشنواره، یک برگزیده و یک تقدیری داریم، یادآور شد: سومین جشنواره فیلم اشراق در دو بخش طلاب هنرمند و غیرطلاب هنرمند که در حوزه تبلیغ دین فعالیت کردند، برگزار می‌شود و در این جشنواره از 15 برگزیده و 25 تقدیر شده خواهیم داشت.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: بخش مستند، تورم خاصی نسبت به بخش‌های دیگر دارد و این جشنواره نشان داد که این بخش با بافت و تارو پود جشنواره عجین شده است.  

حسنی در پایان با بیان این که صدا و سیما در بخش فیلم نامه‌های حوزه تبلیغ دین کمبود دارد، گفت: یکی از اهداف شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق این است که یک خط ارتباط مستقیم با رسانه ملی بر قرار کند و آثار این جشنواره را به سازمان صدا و سیما معرفی کند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز