با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار شد

تجلیل از خدمات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به ساحت قرآن و عترت

۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۰۸:۲۸:۵۶
کد خبر: ۳۶۹۴۶۰
تجلیل از خدمات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به ساحت قرآن و عترت
مراسم تجلیل از خدمات آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی به ساحت قرآن و عترت با حضور این مرجع تقلید و شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم تجلیل از خدمات ماندگار آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به ساحت قرآن و عترت در سالن قدس مدرسه علمیه امام خمینی و در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر‌ حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید محمدجواد علوی‌ طباطبایی‌بروجردی استاد حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی و امام جمعه قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا شاکری معاون فرهنگی و تربیتی جامعة‌المصطفی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبری معاون آموزشی جامعة‌المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حجتیان معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه، نمایندگان مراجع تقلید، اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در این مراسم گفت: قرآن کریم نوری آشکار و ریسمانی محکم برای هدایت همه انسان‌هاست و هر کس خواستار رستگاری است باید به سراغ آن برود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی جامعة‌المصطفی ابراز کرد: تلاش‌هایی که جامعة‌المصطفی برای ترویج فرهنگ قرآن کریم در دنیا می‌کند برای ما مایه افتخار است.

این مرجع تقلید حضور طلاب سراسر دنیا در جامعة‌المصطفی را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: اینکه امروز در جامعة‌المصطفی از ده‌ها کشور دنیا طلبه در حال تحصیل است واقعا در تاریخ حوزه علمیه بی‌سابقه بوده و مایه افتخار است.

وی تاکید کرد: همه کسانی که در راه قرآن کریم و اهل بیت تلاش می‌کنند و اقداماتی انجام می‌دهند مشمول رحمت خدا می‌شوند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: تجلیل شما از بنده مایه خجالت‌زدگی من است و امیدواریم هر کسی به قرآن و عترت خدمت کند مورد عنایت خدا واقع شود.

همچنین آیت‌الله علیرضا اعرافی در این مراسم گفت: اینکه 30 هزار طلبه از 100 کشور دنیا در جامعة‌المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستند برای نخستین بار در تاریخ حوزه علمیه رخ داده است.

وی ابراز کرد: جامعة‌المصطفی همه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود را با مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم پیوند زده چون قرآن محور وحدت امت اسلام است.

امام جمعه قم تصریح کرد: برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی بیانگر اهتمام ویژه این مجموعه حوزوی به فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به معرفی الگوهای قرآنی در این جشنواره اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ثابت و هر ساله ما در جشنواره قرآن و حدیث معرفی الگوهای قرآنی به طلاب است تا زمینه پیمودن مسیر خدمت به قرآن برایشان هموارتر شود.

اعرفی افزود: امسال این افتخار را داریم که در محضر فقیه و مفسر عالیقدر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی باشیم و ایشان را به عنوان یکی از بهترین الگوهای قرآنی معرفی کنیم.

وی قرآن را برترین کتاب آسمانی توصیف کرد و گفت: قرآن کریم جلوه‌گاه همه علوم بی‌پایان دینی و تجلی‌گاه اسرار الهی است به همین دلیل برترین کتاب آسمانی است.

رئیس جامعة‌المصطفی ادامه داد: این خورشید فروزان باید در همه ساحت‌های وجودی انسان پرتو بیفکند چون در همه زمینه‌ها سخن برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیوستگی مفاهیم قرآن ابراز کرد: اگر همه آموزه‌های قرآن کریم را در کنار هم بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که این کتاب آسمانی آمده است تا در همه وجود انسان نفوذ کند.

اعرافی با بیان اینکه قرآن بر عقل و احساس انسان پرتو افکنده است تصریح کرد: قرآن کریم هم بر قدرت عقل و فهم انسان تجلی کرده هم بر احساس و عاطفه او بنا بر این ما باید عقل و احساسمان را به نور قرآن کریم متبرک کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن بر اخلاق انسان تاثیر شگرف دارد گفت: ساحت اخلاق و رفتار بشر باید با مفاهیم قرآنی آمیخته شود چون این معجزه خدا تاثیر شگرفی بر اخلاق انسان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز