معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خانه های مطبوعات باید پیگیر مطالبات خبرنگاران باشد/ دولت تنها نظارت می کند

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۲۳:۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۷۱۲۹۷
خانه های مطبوعات باید پیگیر مطالبات خبرنگاران باشد/ دولت تنها نظارت می کند
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره وظایف جدی خانه های مطبوعات در دوره جدید گفت: این نهاد باید مصرانه مطالبات خبرنگاران را جمع آوری ، اولویت بندی و پیگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین انتظامی در نشست صمیمی با مدیران مسئول رسانه های گروهی قم افزود: در بحث مطبوعات و خبرنگاران دولت مسیر را هموار و نظارت می کند،اما وظایف اصلی در دست اعضای صنف می باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در 22 استان انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه جدید برگزار شده و امیدواریم که در بقیه استانها بویژه قم نیز بزودی انتخابات ترتیب یابد.

وی درادامه بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه را به عنوان یکی از دغدغه های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکرکرد و گفت: دراین زمینه ساز و کار آن فراهم شده و مدیران مسئول با بیمه خبرنگاران ، عکاسان و مترجمانی که مرتبط با کار خبر هستند ، می توانند دو برابر حق بیمه رابا ارسال اسناد به معاونت مطبوعاتی دریافت کنند.

انتظامی افزود: بقیه افرادی که در رسانه های گروهی فعالیت می کنند و به عنوان کارمند هستند نیز از نصف میزان حق بیمه برخوردار می شوند.

وی درادامه با اشاره به اینکه خانه مطبوعات به عنوان خانه مدیران مسئول نیست، گفت: در خانه مطبوعات باید طیف های مختلف اهل رسانه حضور داشته باشند، تا بتوانند از منافع خود دفاع و پیگیر مطالباتشان باشند. 

انتظامی با اشاره به اینکه کلیه فعالیتها از جمله برگزاری جشنواره های مطبوعات و داوری باید توسط خانه های مطبوعات صورت گیرد، گفت: 

دستورالعمل این جشنواره ها بزودی منتشر خواهد شد که یکی از اولویت های مهم آن حضور افراد حرفه ای دراین عرصه باشد که مشخصه آن دارا بودن بیمه خبرنگاری است. 

وی درادامه آموزش خبرنگاران را به عنوان یکی از اولویت های مهم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: این مهم باید به نحو مطلوب صورت گیرد ، اما نوع آموزش در استانها و شهرهای مختلف با توجه به نیاز آنها در نظر گرفته می شود.

دراین نشست صمیمی مدیران مسئول روزنامه ها ، نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی قم ، علاوه بر ارائه مشکلات خبرنگاران ، دیدگاه های خود درخصوص بهبود کارکردهای رسانه ها در این استان را بیان کردند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز