آیت الله فاضل لنکرانی:

بهترین اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۱۰:۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۷۱۸۴۴
بهترین اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ما امروز شاهد برکات فراوان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور هستیم گفت: بهترین اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی در آستانه فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن گفت: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم در این ایام دهه مبارکه فجر باید انقلاب اسلامی را بهتر از گذشته بشناسیم و قوی‌تر از گذشته به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد برکات فراوان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور هستیم. بهترین اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است. امروز ملّت و مسئولین ما به صورت مستقل در مقابل تمام دنیا برای مصالح مملکت خود اندیشه می‌کنند و آنچه را که لازم هست، انجام می‌دهند و این نعمت بسیار بزرگی است. استقلال فقط یک پیروزی سیاسی نیست، استقلال فقط یک چهره و رنگ سیاسی ندارد، استقلال از نعمت‌های بسیار بزرگی است که خدای تبارک و تعالی به انسان و یک جامعه عنایت می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز ما خدا را سپاسگزاریم که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی دارای نعمت بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم.یکی از وظایف ما در ایام الله دهه فجر این است که کلمات و وصایای بنیان‌گذار انقلاب امام خمینی(ره) را مجدداً بازبینی کنیم و نکات کلیدی و اهداف انقلاب را از بیانات و نوشته‌های ایشان استخراج کنیم و در اختیار نسل جوان قرار بدهیم.

وی ادامه داد: نسل امروز ما باید به دنبال به دست آوردن نکات و محورهای اساسی انقلاب و اهداف و آرمان‌های امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) باشند. امام نسبت به اسلام تأکید فراوان داشت، امام بر خدامحوری، اخلاق محوری و اینکه ضوابط و دستورات الهی در همه ابعاد در جامعه ما حکمفرما باشد بسیار تکیه داشت. امروز باید بررسی کنیم نهادها، سازمان‌ها و مراکزی که در این نظام هستند چه مقدار مسئله‌ی خدامحوری را مورد توجه قرار داده و می‌دهند؟

امام بر مسئله‌ی وحدت بین مردم بسیار تأکید می‌فرمود و همه افراد و گروه‌ها را از تخریب یکدیگر و تهمت زدن‌های ناروا و از اینکه گروهی بخواهند گروه دیگر را از میدان خارج کرده و خود قدرت را به دست بگیرند بسیار برحذر می‌داشت، همه را دعوت به اخلاص می‌فرمود و اینکه برای خدا و اعتلای کلمة الله تلاش کنند.

امروز کسانی که مدعی پیروی از امام هستند باید به این نکته توجه کنند که در عین اینکه امام انتقاد به دیگران و مسئولین را از اختیارات هر انسان می‌دانست اما نسبت مسئله‌ی تخریب افراد و حذف نیروهای بسیار با ارزش نظام، هیچ کلمه و واژه‌ی سیاسی را در کلام امام مشاهده نمی‌کنیم.

امام(قده) به دنبال این بود که هر چه بیشتر آحاد مردم و گروهها با یکدیگر تشریک مساعی کنند و از همه‌ی افکار و سلایق برای رشد و اعتلای کشور استفاده شود.آنچه امام از ملت ایران و همه‌ی آزاد اندیشان می‌خواست این بود که منیّت‌ها را کنار بگذارند و برای مصالح جامعه و آنچه که خدای تبارک و تعالی دستور داده تلاش کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: من معتقدم که در این دهه‌ی مبارکه فجر باید امام و افکار ایشان را بهتر بشناسیم، همین که رهبری معظم انقلاب دام ظله هم در برخی از سخنان‌شان فرمودند کلمات امام را ببینید و نسبت به آن محورهایی که امام مکرراً روی آن تکیه می‌فرمودند دقت کنید. امام نسبت به دشمن شناسی، خصوصا دشمنی آمریکا با ملت ایران بسیار تأکید داشته و خطر آن را مرتّب به مردم هشدار می‌دادند که باید نسبت به دشمن همیشه بیدار و مراقب باشیم.

وی افزود: ما همچنین لازم است زندگی و حیات اخلاقی امام را در کنار حیات سیاسی‌اش بشناسیم و آن را در زندگی خود سرمشق قرار بدهیم. در زمان معاصر ما الگویی برای مجموعه‌ی ابعاد زندگی بهتر از امام نداریم، الگویی که خودمان آن را از نزدیک مشاهده کرده باشیم، ما در مسائل فکری، اخلاقی، سیاسی و دینی بهتر از امام نمی‌توانیم الگویی داشته باشیم، لذا باید امروز زندگی امام را در همه ابعادش الگوسازی کرده و به جوانان معرفی کنیم. من 22 بهمن را که سالروز پیروزی انقلاب هست گرامی می‌دارم و مطمئنم مردم عزیز ما در راهپیمایی این روز حضور بسیار قوی و محکم خواهند داشت. حضوری که مأیوس‌کننده‌ی دشمن باشد. حضوری که دشمن را به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه خود وادارد، حضوری که موجب استحکام بیشتر نظام گردد، حضوری که قلب امام زمان(علیه السلام) را خشنود کند، حضوری که ارواح مطهر شهدا و امام راحل را شاد کند.

وی ادامه داد: مطمئناً مردم عزیز ما وظیفه‌ی خودشان را مثل همیشه انجام خواهند داد، اما همین جا باید به مسئولین عرض کنم هرچه حضور مردم در این صحنه‌ها مانند 22 بهمن بیشتر و پررنگ‌تر شود وظیفه‌ی آنها برای خدمت به اسلام، مردم و انقلاب بیشتر می‌شود، مسئولین نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از همه‌ی کارهای خود قلمداد کنند. مردم برای حفظ انقلاب، برای حفظ نظام، برای حفظ ارزشها همیشه حضور خواهند داشت اما مسئولین کشور بدانند وظیفه‌ی آنها بیشتر خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: امیدوارم إن شاء‌الله مسئولین ما با تدبیر صحیح بتوانند مشکلات کشور را هر چه بهتر برطرف کنند، امروز مردم ما از جهت معیشت و اقتصاد در تنگنای بسیار سختی قرار دارند، وضع زندگی آنها بسیار دشوار و مشکل شده. إن شاء الله با برنامه‌ریزی و تدبیر صحیح و عنایات خدای تبارک و تعالی بتوانند مشکلات مردم را هر چه بیشتر حل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز