دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ۲۲ بهمن

۱۳۹۴/۱۱/۲۲ - ۰۹:۲۸:۲۷
کد خبر: ۳۷۲۱۵۰
دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ۲۲ بهمن
​در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ۲۲ بهمن دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، همزمان با یوم الله 22 بهمن راهپیمایی پرشور مردم قم همانند سال های گذشته برگزار می شود که به منظور شرکت در این راهپیمایی مراجع عظام تقلید و علما از مردم دعوت کردند.

*همگان وظیفه داریم در این راهپیمایی شرکت کنیم

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه خود در این خصوص گفت: این روز بسیار روز مهم و تاریخی است که باید همواره آن را قدر بدانیم.

وی بیان داشت: همگان وظیفه داریم که در این راهپیمایی حضوری پرشور داشته باشیم و باید هم خودمان و هم دیگران را به این راهپیمایی مهم دعوت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود ملتی باهوش و بصیر گفت: خداوند این ملت را به ما عطا کرده که با وجود همه تنگناهایی که به وسیله تحریم ها داریم اما باز هم این ملت در راستای حمایت از کشور و سرنوشت نظام و اسلامی تلاش می کنند که این بسیار مهم است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: شرکت در این راهپیمایی به معنی اعلام وفاداری به اسلام و نظام و همچنین کشورمان است که مردم فردا این وفاداری خود را ثابت می کنند.

وی اذعان داشت: فردا روزی است که مردم با حضور خود در راهپیمایی دشمنان خارجی و نفوذی های داخلی را ناامید کرده و خبرنگارانی از سراسر دنیا برای این راهپیمایی به ایران آمده اند، شکوه و عظمت ایران اسلامی را مخابره خواهند کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که دشمن شاد شود و فکر کنند که تحریم ها و محدودیت ها روی مردم ایران تاثیرگذاشته است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ملت ایران با دو آزمون راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مواجه هستند گفت امیدواریم که این ملت همانند همیشه در این آزمون سربلند باشند و مطمئن هستم که ملت ایران همواره سربلند هستند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن مربوط به اصل انقلاب و نظام و همچنین خون شهیدان است و موجب نشان دادن عظمت کشور و نظام می شوند.

*مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور خواهند داشت

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم طی سخنانی با اشاره به سکوت برخی در برابر جنایات استکبار اشاره کرد و گفت: نباید در برابر مستکبران سکوت کنیم و متاسفانه برخی فرهنگ ها به گونه ای است که در برابر این جنایات سکوت کرده و هیچ نمی گویند.

وی عنوان داشت: سکوت در برابر استکبار یک فرهنگ غلطی است که به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و این امر با فرهنگ و حماسه اسلامی سازگاری ندارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: روایات بسیاری از ائمه معصومین(ع) در این خصوص وجود دارد که نباید از آن چشم پوشی کرد و در برابر ظالمان آرام بود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دستورات ائمه اطهار(ع) گفت: ائمه معصومین(ع) هم همواره بر مبارزه با ظلم و جلوگیری از گسترش ظلم ستیزی تاکید داشتند که باید این موضوع نیز مد نظر همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع تقیه و صحبت هایی که برخی در این خصوص می کنند گفت: در تقیه فرد مجبور به سکوت است و اگر عمل نکند جانش به خطر می‌افتد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: شیعه هیچ زمانی در برابر دستگاه ظلم سکوت نمی کند و سکوت در برابر حکومت های ظالم و مستکبر بر خلاف قانون است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این روز، روز بسیار مهمی است و به عنوان روزی است که مردم با رهبری امام راحل در برابر استکبار ایستاده و نظام اسلامی را ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: شاخص حکومت اسلامی ‌استکبارستیزی، صهیونیست‌ستیزی و خدمت به مردم است و باید همه به این امر توجه داشته و در این راستا گام بردارند.

این مرجع تقلید از یوم الله 22 بهمن به عنوان عید یاد کرد و گفت: فردا به عنوان عید بزرگی است که باید همه در این راهپیمایی شرکت کرده و دیگران را نیز برای شرکت دعوت کنند.

آیت الله نوری همدانی گفت: مردم ایران اسلامی فردا با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد.

*22 بهمن روز غیرت مردم است/باید با غیرت در راهپیمایی شرکت کنیم

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم قم و در جمع طلاب و روحانیون طی سخنانی گفت: حفظ سرزمین در کنار زبان و زمین امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته و به عنوان نعمت الهی به شمار می روند.

وی عنوان داشت: حفظ این مسائل غیرت می خواهد و این غیرت از پربرکت ترین واژه های دینی به شمار می روند که باید اهتمام و توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شکل گیری غیرت گفت: عناصر عقلی عمیق باید کنار یکدیگر باشد تا غیرت شکل بگیرد و غیرت به معنای غیرزدایی است.

وی با اشاره به یوم الله 22 بهمن گفت: این روز به عنوان روز غیرت مطرح است و باید سعی کنیم در آن سربلند بوده و با موفقیت عمل کنیم و با غیرت در این راهپیمایی شرکت کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: انسان نباید به هیچ عنوان اجازه دهد که کسی وارد سرزمین او شده و اجازه ندهد که کسی وارد حریم او شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت علم آموزی گفت: ملت بی سواد نمی تواند غیور بوده و غیرت داشته باشد و از این رو باید در گسترش علم آموزی و غیرت بکوشیم.

وی با اشاره به اقدامات امام راحل گفت: ایشان ما را با غیرت تربیت کردند و عناصر مهم را به ما فهماندند که این موضوع مهمی است و باید به آن افتخار کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: مسیر استکبار صحیح نیست و باید این را متوجه شویم و نباید ظالم بوده و وارد حریم دیگران شویم.

*راهپیمایی 22 بهمن روز به رخ کشیدن هشیاری به دشمنان است

آیت الله علوی گرگانی نیز  طی بیانیه‌ای تأکید کرده است: اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می‌کنم که در روز ۲۲ بهمن حضور حماسی خود را نشان داده و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند.

متن این بیانیه به این شرح است: بسمه تعالی

قال الله تعالی: «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

در آستانه سالگرد سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم و این در حالی است که در صحنه بین المللی، ملتهای مستضعف جهان در زیر بار ظلم‌ها و فشار استکبار جهانی هستند و هر روز مصیبتی جدید را تجربه می‌کنند و در صحنه داخلی هم دشمنان به فکر نقشه کشیدن برای ناامید کردن ملت هستند.

یقینا ملتی که در طول بیش از سه دهه مقاومت و ایستادگی خود را نشان داده و پاسدار خون شهدا بوده است، بیش از پیش پای تمامی ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده و تمام قد دفاع می‌نماید و هنوز نیز ایستاده و مقاوم خواهد بود.

اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می‌کنم که در روز ۲۲ بهمن حضور حماسی خود را نشان داده و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند و این حضور آن‌ها مقدمه‌ای برای حضور پر شور‌تر ملت در پای صندوق‌های رأی باشد.

امید است که این حضور آگاهانه شما موجب دلگرمی بیشتر مسئولین و عزم جدی آن‌ها در حل مشکلات مردم و خدمت صادقانه به آن‌ها شود.

نظر شما