در رده سنی نونهالان صورت می‌گیرد

اعزام استعدادهای بوکس قم به مسابقات قهرمانی کشور

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۰:۵۴:۵۴
کد خبر: ۳۷۳۲۰۲
اعزام استعدادهای بوکس قم به مسابقات قهرمانی کشور
بوکسورهای استان قم در تلاش برای کسب مدال از نخستین دوره مسابقات مشت زنی قهرمانی نونهالان کشور به مصاف حریفان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بعد از اعزام‌هایی که هیئت بوکس استان قم به رقابت‌های بوکس قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور داشت و از هر سه رده سنی مدال‌های ارزشمندی کسب کرد، اکنون تیم نونهالان قم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده‌ است.

امسال برای نخستین‌بار است که فدراسیون بوکس با هدف پشتوانه‌سازی برای آینده بوکس کشور و تیم‌های سه رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی رده سنی نونهالان کشور کرده است.

بر همین اساس این رقابت‌ها در قالب جشنواره بوکس نونهالان برای نخستین‌بار در سطح کشور به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود و بوکسورهای مستعد و آینده‌دار از استان‌های مختلف در رده‌های سنی 12 تا 14 سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این دوره از رقابت‌ها از روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی بیست و هفتم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز تا بیست و نهم بهمن‌ماه ادامه می‌یابد؛ در حالی که از قم نیز دو بوکسور بعد از موفقیت در پیکارهای انتخابی به این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

استان‌هایی که در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی کشور جزء 10 تیم برتر بودند با سه بوکسور و یک مربی در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور حضور می‌یابند، اما سایر تیم‌هایی که در قهرمانی نوجوانان ایران رتبه دو رقمی داشتند با دو بوکسور و یک مربی در پیکارهای نونهالان کشور به میدان می‌روند.

با توجه به اینکه برای نخستین بار رقابت‌های بوکس قهرمانی رده سنی نونهالان کشور برگزار می‌شود، هیئت بوکس استان قم با دعوت از بوکسورهای نخبه و مستعد تمام باشگاه‌های فعال بوکس قم، به منظور انتخاب بهترین‌ها اقدام به برگزاری مسابقات انتخابی استان قم کرد.

برگزاری مسابقات بوکس انتخابی رده سنی نونهالان استان قم یکی از ویژه‌برنامه‌های هیئت بوکس قم به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود؛ این پیکارها در خانه بوکس مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم به انجام رسید.

در نهایت براساس نظر کمیته فنی هیئت بوکس استان قم و با توجه به نتایج مسابقات انتخابی برگزار شده در خانه بوکس، حاتم بنیاب و علیرضا متین‌پور به عنوان اعضای تیم منتخب نونهالان قم برای حضور در پیکارهای قهرمانی کشور برگزیده شدند.

به این‌ ترتیب تیم هیئت بوکس قم با هدایت سارنگ عسگری از چهره‌های قدیمی و پیشکسوت این رشته ورزشی به عنوان مربی در نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی رده سنی نونهالان کشور به میدان می‌رود تا بعد از کسب مدال از سه رده سنی دیگر پیکارهای سال جاری، در این رده سنی نیز به مدال برسد.

امسال بوکس قم از مسابقات قهرمانی کشور مجموعاً چهار مدال به دست آورده است، در حالی که دو مدال به رنگ نقره نصیب بوکس قم شد و با نایب‌قهرمانی استعدادهای بوکس قم در مسابقات نوجوانان و بزرگسالان کشور کسب شد، ضمن اینکه دو مدال نیز با کسب مقام سوم بوکسورهای قم از مسابقات نوجوانان و جوانان ایران به دست آمد.

نظر شما