رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

پیگیر رفع مشکلات پرستاران هستیم

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۱:۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۷۳۲۱۹
پیگیر رفع مشکلات پرستاران هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه دانشگاه برای حل مشکلات پرستاران با جدیت اقدام می‌کند، گفت: پرستاران یکی از دوبال سلامت جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار اظهار داشت: روز پرستار که برگرفته از روز ولادت حضرت زینب(س) به‌عنوان اسوه صبر و استقامت است، روزی بسیار مهم به‌شمار می‌رود که این روز را به همه جامعه پزشکی تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه این روز فرصت بسیار مناسبی است که مشکلات جامعه پزشکی بررسی شود، افزود: تلاش می‌کنیم تا می‌توانیم در راستای خدمات‌رسانی به این قشر تلاش کرده و از سوی دیگر مسئولان با دقت‌نظر بیشتری به رفع مشکلات این زحمتکشان عرصه بهداشت و سلامت بپردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: رفع مشکلات این قشر که اگر نباشند، پیکره سلامت جامعه ضربه می‌خورد، ضروری است و ما معتقدیم که اگر ایجاد سلامتی دو بال داشته باشد، قطعاً یک بال آن پرستاران هستند و بدون حضور آن‌ها نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: دولت در راستای رفع مشکلات جامعه پرستاری تلاش جدی دارد و با اجرای دو اقدام طرح مبتنی بر عملکرد تغییر در نظام سلامت و همچنین باز توزیع درآمد بیمارستان‌ها در تلاش است تا بتوانید مشکلات را برطرف سازد.

وی با اشاره به مشکلات پرستاران گفت: اعتقاد داریم که پرستاران نقش موثری در جامعه دارند و با جدیت نیز در رفع مشکلات آن‌ها قدم بر می‌‌داریم اما انتظار این است که خود پرستاران نیز طرح‌ها و نظرات خود را ارائه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پرستاران باید بدانند که جامعه پزشکی و جامعه پرستاری از یک خانواده هستند و باید مشکلات خودشان را در بین خودشان و در یک اتاق برطرف کنند و ما نیز خودمان را مسئول شرعی و قانونی رفع مشکلات پرستاران می‌دانیم.

 ایرانی‌خواه با اشاره به کمبود نیروی پرستار گفت: این یک مشکل کشوری است که استان قم نیز با آن مواجه است و وزارت بهداشت و شخص وزیر نیز در این رابطه برنامه ریزی کرده و در تلاش است تا مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: البته در استان قم با وجود کمبود پرستاری که داریم، اجازه ندادیم مشکلی ایجاد شود و به‌همین منظور با تغییر در چینش‌ها سعی کردیم تا مشکلات را به‌نوعی برطرف کرده و البته نباید از این نکته بگذریم که پرستاران ما نیز خالصانه و با تاسی‌گرفتن از حضرت زینب(س) و با صبوری در خدمات رسانی به بیماران اهتمام و تلاش دارند.

نظر شما