مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

جشن نیکوکاری در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۸:۲۹
کد خبر: ۳۷۸۹۸۴
جشن نیکوکاری در قم برگزار می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: جشن نیکوکاری 14 اسفندماه سال جاری با حضور خیرین و نیکوکاران در میادین و مساجد شهر به همت کمیته امداد امام خمینی و با همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ عبدالله جلالی در نشست خبری که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، با اشاره به حضور پررنگ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات وفاداری خود را به نظام، رهبری و دولت نشان دادند و اکنون نوبت مسئولان و نمایندگان است که انتظارات مردم را به صورت مطلوب پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم باید صادقانه باشد، تصریح کرد: مردم انتظار دارند توجه ویژه‌ای به منابع عمومی شده و برای توسعه عدالت در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم تاکید کرد: کسانی که توفیق خدمت به محرومین را دارند باید توجه کنند که در این راه خطای کمتری داشته باشند تا در این مسیر به موفقیت که همان رضای خداوند است دست یابند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره)‌ عنوان کرد: 10 اسفندماه سال 1357 امام خمینی وارد شهر قم شد و 14 اسفندماه فرمان تاسیس کمیته امداد از سوی ایشان صادر شد که نشان از این دارد که کمیته امداد مولود انقلاب و شهر قم است.

جلالی ادامه داد: هرسال در ایام پایانی سال جشن نیکوکاری برای کمک به نیازمندان در شب عید برگزار می‌شود که امسال نیز همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد به مدت سه روز جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری از روز چهارشنبه در سطح مدارس آغاز می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان هر مدرسه هدایای نقدی و غیرنقدی خود را به مدرسه تحویل می‌دهند و این هدایا صرف دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از اجرای طرح هدیه دانش‌آموزان به دانش‌آموزان نیازمند در 700 مدرسه استان قم خبر داد و گفت: پنجشنبه نیز در سطح میادین و مساجد با ایجاد 46 پایگاه، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری این جشن را در استان قم به همت کمیته امداد امام خمینی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش،‌ صدا و سیما،‌ شهرداری و بسیج ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این جشن به صورت زنده مانند سال‌های گذشته از سیمای نور پخش خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه به جز پایگاه‌های سطح شهر در بخش‌ها نیز هدایای مردم جمع‌آوری می‌شود،‌ عنوان کرد: پایگاه‌های امداد در قنوات،‌ جعفریه و دستجرد نیز دایر است که مردم این بخش‌ها نیز می‌توانند هدایای خود را به پایگاه‌های مورد نظر تحویل دهند.

وی همچنین از 12 مرکز نیکوکاری فعال در سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: این مراکز در طول سه روز و در ایام هفته کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و بین نیازمندان همان محله توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم همچنین دیدار با مراجع تقلید را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد و گفت: دیدار با آیت‌الله نوری همدانی‌، تولیت آستان حضرت معصومه (س)‌ و دیدار با استاندار قم از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اعلام شماره حساب اختصاصی برای جشن نیکوکاری در بانک‌های مختلف بیان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند به شماره حساب 13226265.27 جام بانک ملت با کد شناسه 22222.60 و شماره کارت 6104337770116398، سیبای بانک ملی 0170007000004 با کد شناسه 22222.60 یا شماره کارت 6037691990048993 هدایای نقدی خود را واریز کنند.

جلالی همچنین ادامه داد: مردم می‌توانند از سامانه ارتباط مردمی با شماره پیامک 30001906 و یا شماره تماس 36167662-38819100 با امداد تماس بگیرند تا هدایای خود را اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم همچنین از راه‌اندازی سامانه USSD پرداخت کمک‌های نقدی به شیوه استفاده از تلفن همراه خبر داد و خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #8877* به وسیله تلفن همراه کمک‌های مالی خود را به نیازمندان اهدا کنند.

نظر شما