حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری:

هنر کانون های مساجد جذب جوانان است/نگاه به مقوله فرهنگ باید تغییر کند

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۸:۴۴:۳۴
کد خبر: ۳۸۲۱۰۰
هنر کانون های مساجد جذب جوانان است/نگاه به مقوله فرهنگ باید تغییر کند
منتخب مردم قم در مجلس دهم گفت: هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که به دنبال جوانان بروند و باید به سراغ جوان برویم و او را جذب مسجد کنیم و با جذابیت خاص او را مسجدی بار بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در آیین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، گفت: نظام اسلامی ما مبتنی بر تفکر دینی است و باید در همه اضلاع دینی باشد اما در تراز عنوان جمهوری اسلامی بعد فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: همیشه مقوله فرهنگ به عنوان یک موضوع حاشیه ای نگاه کردیم و از این نظر غفلت داریم که باید مراقب باشیم و نوع نگاه ما نباید نگاه سکولاری باشد.

منتخب مردم قم در مجلس دهم عنوان داشت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت اجلاس نماز فرمودند که اولین نشانه حاکمان صالح برپایی نماز است، از این رو باید نسبت به این امر توجه کنیم و سبک زندگی اسلامی را گسترش دهیم.

ذوالنوری گفت: نگاه به فرهنگ گاهی این است که دولت نباید دخالت کند و نگاه دیگر هم این است که دولت باید مداخله کند و همه مسائل فرهنگی دولتی می شود که هیچ کدام  درست نیست و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که فرهنگ به منزله باغ است و باغبان مانع رشد گیاه نمی شود و تنها مراقبت می کند و علف های هرز را می گیرد، اگر این باغ توسط باغبان نگهداری نشود، باغ از بین می رود و کار نظام اسلامی هم تقویت باغ فرهنگ باید باشد و معارض های فرهنگ اسلامی باید از بین برود.

وی گفت: متاسفانه به دلیل نگاه ها به موضوع فرهنگ شاهد تفاوت هایی در عمل هم بوده ایم و نوع نگاه ها به این موضوع اصلاح نشده و هر کسی هر بضاعتی که داشته وسط آورده و کار خودش را ادامه داده است.

منتخب مردم قم در مجلس دهم بیان داشت: آنچه که مهم است این است که اگر مقوله فرهنگ درست شود، مشکلات اجتماعی ما حل می شود، اگر می بینیم که بر اساس گزارش ها رشد طلاق در تهران به 38 درصد رسیده است، قالب این موضوع ریشه فرهنگی است که غفلت شده است.

ذوالنوری گفت: متاسفانه به عرصه فرهنگ نگاه اقتصادی داریم و این موضوع مشکلات را برای ما بار آورده است، نسبت به مقوله فرهنگ نگاه ها باید تغییر کند.

وی با ذکر مثالی گفت: اگر حوزه های مسائل کشور را تقسیم بندی کنیم مشاهده می کنیم که موضوع تحریم را در برخی حوزه ها با بدترین شکل مواجه بودیم و برخی از حوزه ها تحریم کم و زیاد بوده است، در آن حوزه هایی که تحریم زیاد بوده ما پیشرفت داشتیم ولی در برخی از مسائل که تحریم نبوده پسرفت هم داشته ایم و علت این امر روحیه انقلابی و بلند نیروهای داخلی است که در این زمینه می توان به موضوع هوا و فضا، نانو و DNA اشاره کرد.

منتخب مردم قم در مجلس دهم عنوان داشت: در دفاع مقدس رمز موفقت ما عوامل فرهنگی و انقلابی بود وگرنه از نظر ادوات جنگی با دشمن هیچ شباهتی نداشتیم و امروز هم برای موفقیت باید زیرساخت اصلی که زیرساخت فرهنگی است باید تقویت شود.

ذوالنوری با اشاره به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون ها هم می توانند به نحوی به بدنه حکومت متصل بوده و از سوی دیگر با منازل و محله و مردم مرتبط هستند می توانند مهمترین نقش را ایفا کنند.

وی گفت: امروز فضای مجازی فضایی برای سم زدایی و به انحراف کشاندن جوانان ما است و با یک کار عادی نمی توانیم نجات جوان را داشته باشیم و کار ویژه را می خواهد.

منتخب مردم قم در مجلس دهم با اشاره به تاثیرپذیر بودن جوانان گفت: باید جوانان را با جاذبه های مختلف به مساجد جذب کنیم و باید این کانون ها تاثیر خود را در میان جوانان و محلات بگذارند.

ذوالنوری گفت: هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که به دنبال جوانان بروند و باید به سراغ جوان برویم و او را جذب مسجد کنیم و با جذابیت خاص او را مسجدی بار بیاوریم.

وی افزود: باید دید جوان ما را از چه طریقی ضربه می زنند از همان طریق او را نجات دهیم باید هنر ما این باشیم که کسانی که به مسجد نمی آیند را جذب کنیم و باید هنرمندانه در این عرصه وارد شویم.

منتخب مردم قم در مجلس دهم گفت: باید بدانیم که اگر جوانان را ما جذب نکنیم، دیگران به سراغ آنها آمده و جذب افکار پلید دشمن خواهند شد.

ذوالنوری گفت: جوان نیاز به وقت دارد و اگر برای او وقت بگذاریم و به او تلنگری بزنیم قطعا مسیر زندگی او تغییر کرده و یک فرد انقلابی و مسجدی خواهد شد.

وی افزود: اگر بتوانیم کار فرهنگی کنیم و تلنگری به جوان بزنیم، زندگی او تغییر خواهد کرد، دست ما پر است و این همه آثار داریم که باید از آنها استفاده کنیم و گسترش دهیم.

منتخب مردم قم در مجلس دهم گفت: نگاه درست به مقوله فرهنگ هنوز صورت نگرفته و امیدواریم که با این فرصتی که به ما داده باید نوع نگاه به مقوله فرهنگ را تغییر دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز