با حضور علما و مراجع تقلید صورت گرفت

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی در قم

۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۱۱:۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۸۳۱۹۲
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی در قم
مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد فاضل‌لنکرانی با حضور مراجع تقلید و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد درگذشت آیت‌الله محمد‌فاضل لنکرانی با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه‌های علمیه استان قم امشب در مسجد اعظم برگزار شد.

همچنین در این مراسم مهدی صادقی استاندار قم، کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم، اساتید حوزه علمیه قم و عموم مردم حضور داشتند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم طی سخنانی گفت: مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی یک عالم عامل بود و عمل به دانسته‌ها و دستورات دینی را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود و هرگز جز آنچه خود عمل می‌کرد به مردم نمی‌گفت.

وی آیت‌الله فاضل لنکرانی را مجاهد خستگی‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: تلاش‌های ایشان در راه اعتلای اسلام و برافراشته شدن پرچم دین فراموش‌نشدنی هستند و به معنای واقعی کلمه باید آن مرحوم را مجاهد خستگی‌ناپذیر بدانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: آیت‌الله فاضل لنکرانی با تمسک به حدیث شریف ثقلین، عمر مبارک خود را صرف خدمت به قرآن کریم و معارف اهل بیت کرد و به همین خاطر ایشان در کنار مرجعیت فقهی، مفسر قرآن و خادم مکتب اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: شخصیت چندبعدی و آثار فراوان آن مرحوم به قدری ارزشمند هستند که سخن گفتن درباره ایشان دشوار است و نیازمند ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو است.

نظر شما