مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد

برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی در قالب سوگواره یاس نبوی در قم

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۱:۳۲:۱۸
کد خبر: ۳۸۳۷۷۶
برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی در قالب سوگواره یاس نبوی در قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ده‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی در قالب سوگواره یاس نبوی در سطح بقاع متبرکه استان قم برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌اسماعیل حسینی‌مقدم با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: بر این اساس، در بقاع شاخص شهرستان و استان قم، مجالس باشکوه عزاداری و همچنین خیمه‌های معرفت و سایر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شد.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مراسم خطبه‌خوانی فدک در 10 بقعه متبرکه ناحیه یک اوقاف شهرستان قم اشاره کرد همچنین در آستان امامزادگانی همچون احمد بن قاسم(ع) نیز قرائت زیارت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همایش «رهروان فاطمی» نیز در بقاع متبرکه مختلفی همچون امامزاده موسی مبرقع(ع)، امامزاده هادی(ع) روستای جمیزقان و امامزاده طاهر(ع) روستای طغرود تدارک دیده شده است گفت: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان و روحانیون هم طی ایام فاطمیه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف قم از جمله کهک نیز در 12 بقعه متبرکه، شاهد برگزاری سوگواره یاس نبوی طی روزهای اخیر هستیم، علاوه بر این در بخش خلجستان نیز مراسم مختلفی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به تعزیه‌خوانی سنتی و توزیع نذورات در بقاع متبرکه‌ای همچون آستان مقدس امامزادگان عاقب(ع)، زکریا(ع)، محمد مهدی(ع)، حلیمه خاتون(س) و جعفر(ع) اشاره کرد.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه دستجات عزاداری از روستاهای مختلف قم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سمت بقاع متبرکه حرکت می‌کنند گفت: برگزاری مراسم سوگواری در این اماکن مقدسه و اطعام عزاداران، بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ایستگاه‌های صلواتی هم در طول ایام فاطمیه در جوار بقاع متبرکه استان قم فعال هستند؛ ایستگاه صلواتی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) در روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) اقدام به پخت و توزیع سمنو در میان عزاداران می‌کند و در روستاهای مختلف قم نیز توزیع آش و غذای نذری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دسته عزای فاطمی صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) از آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) به سمت بارگاه مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت می‌کند ضمن اینکه این بقعه متبرکه در طول ایام فاطمیه و در قالب غرفه‌های مختلف کودک، مشاوره و پرسش و پاسخ مذهبی، میزبان عزاداران فاطمی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز