حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری مطرح کرد

ضرورت آگاه‌سازی جامعه نسبت به شبهات مفتی‌های وهابی - سعودی

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۳۸۳۷۷۹
ضرورت آگاه‌سازی جامعه نسبت به شبهات مفتی‌های وهابی - سعودی
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به سخنان فتنه‌انگیز برخی مفتی‌های وهابی - سعودی گفت: مردم جامعه وظیفه دارند از وضعیت و نوع شبهاتی که در آخر الزمان به وجود می‌آید با خبر باشند و همدیگر را آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی‌خوانساری در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) که با حضور حضرات آیات سبحانی و مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مؤسسه امام صادق (ع) قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا (ع) درباره فتنه‌ای که در آخر الزمان به وجود خواهد آمد، اظهار کرد: فتنه‌ای که در آخر الزمان به وجود می‌آید، به کسی رحم نخواهد کرد و همه گرفتار در این فتنه خواهند شد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد فتنه از بین بردن دین است، اضافه کرد: زمانی که دین از جامعه رخت بربندد، دیگر چیزی نمی‌ماند که مردم به آن تکیه کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: زمانی که امام زمان (عج) از چشم‌ها غایب می‌شوند، آسمان و زمین گریه می‌کنند در این زمان شیعه گرفتار فتنه می‌شود.

صالحی‌خوانساری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند در آخر الزمان گروهی خواهند آمد که معصومین (ع) را ندیده و تنها از طریق شنیدن به سخنان اهل بیت (ع) ایمان می‌آورند.

وی حادثه منا و موضع‌گیری‌های سعودی‌ها را هم نمونه‌ای از فتنه دانست و اظهار کرد: یکی از مفتی‌های وهابی - سعودی تحلیل کرده ایرانی‌ها به آرزوی خود در منا رسیدند و این افرادی که در منا کشته شدند در حقیقت ادامه همان اصحاب فیل هستند که برای تخریب مکه آمده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به این سخنان فتنه‌انگیز برخی مفتی‌های وهابی- سعودی گفت: در روایت آمده اگر مسلمانی صدای انسان را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست، آیا حادثه‌ای که در منا اتفاق افتاد و آن همه مسلمان بی‌گناه از عطش در جلوی چشم عوامل رژیم سعودی جان دادند، جزء فتنه چیز دیگری بود.

وی با بیان این که اینها همان شبهاتی است که در آخر الزمان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: مردم جامعه وظیفه دارند از وضعیت و نوع شبهاتی که در آخر الزمان به وجود می‌آید با خبر باشند و دیگران را نیز آگاه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز