برگزاری تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۵۴:۱۸
کد خبر: ۳۸۵۴۶۳
برگزاری تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)
آیین تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور پرشور مجاوران و زائران بانوی کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، از ساعاتی پیش از تحویل سال نو و از دقایق ابتدایی صبح روز یکشنبه، تمامی شبستان ها و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و خیابان های اطراف مملو از جمعیتی بود که می خواستند لحظه سال تحویل را در کنار این بارگاه معنوی سپری کنند.

در این آیین باشکوه، گروه های جمع خوانی و مدیحه سرای معراج و میعاد قم به اجرای تواشیح پرداختند و اشعاری در وصف کریمه اهل بیت (س) خواندند و مردم نیز با نماز، دعا و نیایش خود را آماده شروع مراسم تحویل سال نو کردند.

قرائت قرآن کریم و دعای توسل از دیگر برنامه های آیین تحویل سال نو در این بارگاه ملکوتی بود که تا لحظه سال تحویل ادامه داشت و زائران به صورت ایستاده با توسل به اهل بیت (ع) حاجت های خود را از خداوند متعال طلب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و خطیب برجسته در این مراسم با بیان ویژگی های بهار طبیعت گفت: آمدن فصل بهار درطبیعت نشانه ای الهی است و به انسان نشان می دهد همانطور که محیط اطرافش در این فصل حیات تازه ای می یابد او نیز می تواند قلب خود را که در اثر گناهان به خواب رفته است بیدار کند.

وی افزود: بهار واقعی عالم با ظهور حضرت مهدی (عج) محقق می شود و در آن هنگام نسیم رحمت الهی به برکت وجود ایشان بر قلب و جان انسان ها نازل می شود.

وی با بیان اینکه معنای حقیقی دعای تحویل سال این است که انسان ها همواره آماده پذیرش تغییرات الهی هستند ادامه داد: انسان ها نباید به جلوه های رنگارنگ دنیا دل ببندند بلکه با بهره گیری از فرصت ها باید خود را محیای دیدار محبوب کنند و در این صورت است که با از دست دادن چیزهایی که به آن علاقه دارند نگران و قصه دار نمی شوند.

هنگام تحویل سال نو در ساعت 8:00:12 (ساعت هشت و12 ثانیه) مردم با قرائت دعای «امن یجیب» سال جدید خود را شروع کردند و آوای یا مقلب القلوب آنها در فضای معنوی حرم مطهر طنین انداز شد.

پس از اجرای مراسم سال نو، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور حضور داشتند.

همچنین، آیین حلول سال نو در مسجد مقدس جمکران میعادگاه منتظران با حضور عاشقان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

همچنین در شهرها و روستاهای استان قم نیز مردم با حضور در مرقد مطهر امامزادگان (ع) سال نوی خود را در اماکن مذهبی شروع کردند.

نظر شما