رئیس اداره حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست قم خبر داد

صدور ۲۷۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده صنعتی قم در سال ۹۴

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۱:۰۷:۰۸
کد خبر: ۳۸۸۴۶۲
صدور ۲۷۴ اخطاریه برای واحدهای آلاینده صنعتی قم در سال ۹۴
رئیس اداره حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در سال گذشته 274 اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، علی احمدی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره حقوقی این اداره‌کل در سال گذشته اظهار کرد: در سال 94 براساس گزارش کارشناسان 274 مورد اخطاریه برای واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی استان صادر شده است.

وی افزود: این اخطاریه‌ها شامل اخطاریه آلودگی زیست محیطی، خوداظهاری، توقف فعالیت، نصب سیستم پایش لحظه‌ای، اعلام یک در هزار فروش و همچنین اخطاریه اخذ مجوز به واحدهای صنعتی و معدنی استان بوده که نسبت به سال 93 بیش از 50 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: در سال گذشته با توجه به گزارش کارشناسان و شکایت‌های مردمی و صدور اخطاریه‌های متعدد، 45 پرونده در ارتباط با واحدهای آلاینده استان در مراجع قضایی تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت که در همین ارتباط پس از اخذ دستور مقام قضایی از ادامه فعالیت 9 واحد آلاینده و غیرمجاز جلوگیری به‌ عمل آمد.

احمدی با بیان اینکه تعداد پلمب واحدهای صنعتی در سال گذشته نسبت به سال 93 بیش از 50 درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: افزایش صدور اخطاریه‌ها و کاهش پلمب واحدهای آلاینده، نشان از افزایش و ارتقای سطح نظارت و پایش زیست محیطی در استان و از سوی دیگر توجه و اهتمام هر چه بیشتر فعالان صنعتی و اقتصادی به شاخص‌ها و مؤلفه‌های زیست محیطی دارد.

وی تخلفات حوزه شکار و صید از جمله شکار غیرمجاز، شروع به شکار و خرید و فروش جانوران وحشی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در یکسال گذشته با تلاش و مجاهدت محیط‌بانان و کارشناسان اجرایی این اداره‌کل، بیش از 40 پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است و جانوران زنده کشف شده نیز پس از نگهداری اولیه به آغوش طبیعت بازگردانده شده‌اند.

این مسئول میزان ضرر و زیان زیست محیطی اخذ شده از متخلفان در سال 94 را بیش از 120 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری با حمایت هر چه بیشتر مسئولان قضایی و مشارکت اقشار مختلف مردم، در برخورد قاطع با متخلفان حوزه محیط زیست و حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه گام‌های مثبت و موثر بیشتری برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز