آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

بهره‌گیری از روایات در زمینه تفسیر آیات قرآن

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۱:۲۴:۳۷
کد خبر: ۳۹۱۷۰۹
بهره‌گیری از روایات در زمینه تفسیر آیات قرآن
یکی از مراجع تقلید گفت: باید روایات درباره تفسیر آیات قرآن را مطالعه کرده تا کیفیت استنباط را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اراده انسان بر افعال خودش تعلق می‌گیرد و بر فعل دیگری تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به دوران امامت امام هادی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در سامرا زیر نظر بودند، فرد غیرمسلمانی به دلیل عمل نامشروع محکوم به اعدام بود، هنگامی که در خصوص حکم اعدامش آگاه شد، شهادت به رسالت پیامبر اکرم(ص) داد، در این بین برای اجرای حکمش اختلاف به وجود آمد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید اسلامی که بر اثر خوف و اضطرار باشد، فایده ندارد، بنابراین بر زبان جاری کردن الفاظ از ترس فایده ندارد.

وی با بیان اینکه آیات الاحکامی وجود دارد که در هیچ کتابی نیست، گفت: ائمه اطهار(ع) افراد را راهنمایی می‌کنند تا یک نوع بهره‌برداری از قرآن صورت گیرد، به همین منظور باید روایات درباره تفسیر آیات را مطالعه کرده و کیفیت استنباط را به دست آورد.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: مواردی در قرآن وجود دارد که در ظاهر دلالت ندارد، ولی با مطالعه دلالت بیشتر پیدا می‌کند، چنین دلالت‌هایی در قرآن است که برای فقیه مفید و سودمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز