رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از باغات استان قم

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۲:۵۲
کد خبر: ۳۹۲۸۳۰
برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از باغات استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برداشت حدود 100 تن گل محمدی از باغات استان قم در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قم، محمدرضا طلایی در حاشیه بازدید از مزرعه کشت و صنعت آب شیرین با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در استان قم اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در توسعه باغات در استان قم، توسعه سطح زیر کشت گل محمدی است.

وی افزود: این محصول به دلیل اینکه نیاز آبی بسیار کمی دارد و نسبت به استرس‌های محیطی مقاوم است، با توجه به اقلیم قم عملکرد بسیار خوبی را دارد و همین موضوع موجب شده که سیاست‌های توسعه‌ای باغات استان توجه خاصی به این محصول داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: در سال جاری حدود 100 هکتار از باغات استان قم زیر کشت گل محمدی قرار گرفته و با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد، در نظر داریم سطح زیر کشت این محصول را به 1000 هکتار افزایش دهیم.

طلایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تغییر الگوی کشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان نیز از کشت گل محمدی استقبال خوبی کرده‌اند، چرا که این محصول دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است و همین موضوع موجب شده کشاورزان راغب به کشت این محصول باشند.

وی اضافه کرد: اگر متوسط قیمت هر کیلو گل محمدی را حدود 10 هزار تومان در نظر بگیریم و متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح را در استان قم حدود 2 تن باشد، با توجه به اینکه امسال حدود 50 هکتار از باغات استان به باردهی رسیده‌اند، بیش از یک میلیارد تومان از این محصول عاید باغداران قم خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز